В Європейському Союзі підготували проєкт реформи системи торгівлі квот на викиди (ETS), згідно якого ціна за метричну тонну може вирости до 85 євро до кінця десятиліття.
Про це повідомляє агентство Bloomberg. З повним текстом документу реформи можна ознайомитись за посиланням.
Причиною такого кроку стало бажання якнайшвидше скоротити викиди, що призводять до зміни клімату.
Комісія має оголосити про глобальну реформу ETS 14 липня. Це буде частиною ширшого пакета законів, узгоджених в рамках Green Deal.
Аналітики прогнозують, що ціни на викиди виростуть до 108 євро за тонну до 2030 року. Дехто вважає, що вже у 2021 році ціни на викиди вуглецю виростуть до 100 євро.
Європейська Комісія має намір запропонувати розширити ETS, додавши в нього судноплавство, і створити "суміжну" програму торгівлі викидами для будівель і автомобільного транспорту. У цьому місяці глава ЄС з питань клімату Франс Тіммерманс заявив, що частина доходів, отриманих від нової системи, може бути направлена до спеціального фонду, який національні уряди могли б використовувати для компенсації вразливим громадянам вартості переходу на "зелену" енергію.
У проєкті пропозиції ETS йдеться, що поставки дозволів на викиди CO2 в ETS будуть скорочені одноразово. Кількість дозволів, що надходять на вуглецевий ринок ЄС щороку, також буде зменшуватися швидшими темпами, починаючи з року після вступу в силу реформ.
Реформа ETS повинна бути схвалена національними урядами і Європейським парламентом, щоб стати законом. Законодавчий процес, в ході якого держави-члени і асамблея ЄС можуть пропонувати поправки до плану Комісії, може зайняти близько двох років.
ЄС також розробляє програму допомоги вразливим домогосподарствам від витрат на перехід на "зелену" енергію і захисту конкурентоспроможності своєї галузі.
"Прогнозовані ціни на вуглець у 2030 році від 50 до 85 євро, за умови сильної додаткової політики "зеленого курсу", а також з урахуванням майбутніх вимог по декарбонізації, підвищать середні ціни на паливо для промисловості і домашніх господарств", – йдеться в попередньому резюме впливу.
Раніше ЕкоПолітика писала, що таке СВАМ та як він може вплинути на українських експортерів.