Україна впровадить енергетичне маркування за оновленими вимогами ЄС shutterstock

Україна впровадить енергетичне маркування за оновленими вимогами ЄС

Катерина Бєлоусова

Українські підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками, а імпортери зможуть пропонувати тільки ті товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту

В Україні з 1 серпня 2023 року набувають чинності вимоги нового Технічного регламенту енергетичного маркування енергоспоживчої продукції для виробників, постачальників та розповсюджувачів.

Вимоги застосовуються до техніки та обладнання, що вводиться в обіг або в експлуатацію, йдеться в пресрелізі Держенергоефективності.

Регламент розробляли Держенергоефективності спільно з Міненерго на основі Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС.

Він передбачає маркування продукції та надання стандартної інформації щодо її енергоефективності, споживання енергії та інших ресурсів під час її використання, а також додаткову інформацію про продукцію за новими нормами ЄС.

Постачальники повинні забезпечити, щоб кожна окрема одиниця продукції безкоштовно супроводжувалася точними друкованими етикетками та інформаційними листами продукції.

Розповсюджувач повинен:

  • демонструвати у видимий спосіб етикетку, надану постачальником або оприлюднену, зокрема для дистанційного продажу через Інтернет;
  • надавати споживачам інформаційний лист продукції, а на запит – також і в друкованій формі у пункті продажу.

Постачальник і розповсюджувач також повинні зробити посилання на клас енергоефективності продукції у візуальній рекламі та технічних рекламних матеріалах для конкретної моделі.

"Енергетичне маркування – це європейський інструмент, який стимулює виробництво і використання саме енергоефективних товарів. На виконання Закону України "Про енергетичну ефективність" ми впроваджуємо цілу систему енергомаркування енергоспоживчої продукції", – сказав Віктор Білько, заступник Голови Держенергоефективності.

Завдяки енергомаркуванню споживачі зможуть:

  • отримувати інформацію про технічні характеристики енергоспоживчих продуктів;
  • обирати більш енергоефективні товари;
  • зменшити споживання енергії;
  • використовувати енергоефективне та екологічне обладнання протягом тривалого строку експлуатації.

Вітчизняні підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками енергоспоживчих товарів, а імпортери будуть зобов’язані надавати тільки ті товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту.

“Впровадження енергомаркування також сприяє розробці інновацій та інвестуванню у виробництво енергоефективних товарів”, – зазначили в матеріалі.

Нагадаємо, Держенергоефективності впровадило вимоги ЄС до екодизайну та енергомаркування українського обладнання та техніки.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Єврокомісія ухвалила новий робочий план з екодизайну та енергетичного маркування на 2022-2024 роки, який допоможе заощадити близько €250 млрд у 2022 році.

Читайте також
У Франції хочуть штрафувати магазини на €750 за відкриті двері
У Франції хочуть штрафувати магазини на €750 за відкриті двері

Через спекотну погоду попит на кондиціонери збільшується

Світовий розвиток систем накопичення енергії може сягнути 500 ГВт. Інфографіка
Світовий розвиток систем накопичення енергії може сягнути 500 ГВт. Інфографіка

Німеччині може стати третім за величиною ринком накопичувачів енергії

В ЄС хочуть збільшити ціль енергозбереження до 14,5%
В ЄС хочуть збільшити ціль енергозбереження до 14,5%

Очікується, що змінена директива буде легко прийнята

НКРЕКП зробила перший крок для впровадження систем накопичення енергії в Україні
НКРЕКП зробила перший крок для впровадження систем накопичення енергії в Україні

Основне завдання СНЕ – оптимізація роботи ринку електроенергії