Україна не має ні концепції, ні бачення розв'язання питань НПСВ, – Плачков shutterstock

Україна не має ні концепції, ні бачення розв'язання питань НПСВ, – Плачков

Олекса Франко

Водночас експерт бачить два шляхи розв'язання проблеми

Відколи Україна взяла на себе зобов'язання з реалізації Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ) не визначено два важливих моменти – фінансове питання й технічна концепція.

Про це заявив голова Всеукраїнської енергетичної асамблеї (ВЕА), ексміністр палива й енергетики України Іван Плачков під час виступу на міжнародній конференції "Проблеми екології та експлуатації об'єктів енергетики".

На думку експерта, сьогодні немає осмислення, концепції та бачення розв'язання питань НПСВ – з погляду фінансування й технічної реалізації цих процесів.

Зокрема, досі незрозуміло, яким чином галузь буде заробляти гроші для масштабної реконструкції та модернізації (за попередніми розрахунками, на це необхідно близько €3,5-4 млрд). І, найголовніше, немає технічної концепції: як це робити.

"На превеликий жаль, цим ніхто не займається. Ми щоразу позначаємо ці питання й перед центральними органами виконавчої влади, і перед урядом, перед депутатським корпусом, але мало того що немає розуміння, навіть реакції відповідної немає. Окрім, природно, міністерства енергетики, яке ніби стурбоване цим питанням, воно єдине сьогодні в Україні, яке стурбоване, і його, звичайно, не чують", – зазначив він.

Що стосується технічного боку проблеми, то Плачков сказав, що досі не зрозуміло, на яких енергоблоках проводити модернізацію:

"На вугільних блоках будемо встановлювати – ті, які пропрацювали по 30-40, деякі по 50 років – будемо встановлювати нові системи очисток, які досить дорогі. І вони будуть нові, і вони будуть працювати на старому блоці, який ми рано чи пізно, років через 10, щонайменше через 10-15, виведемо з експлуатації. Водночас ці нові установки збережуться".

Також Плачков бачить два шляхи розв'язання проблеми: або зосередиться зараз і визначити фінансову і технічну частину розв'язання питань стосовно викидів, або другий шлях, коли нічого не робити, але виконати свої зобов'язання. Водночас зупиняти теплові станції й купувати електроенергію в Білорусі та Росії, з кожним роком в дедалі більших обсягах і чекати, поки спочатку почнуться якісь економічні вимоги щодо електроенергії, зокрема ціноутворення і підвищення цін.

"На перших порах вони будуть навіть демпінгувати, щоб зайти в Україну й захопити ринок. А надалі ми дочекаємося політичних вимог, за аналогією з газом. Як це було – Харківські угоди, ми пам'ятаємо. І ми просто на порозі того, що ми сьогодні злізли з газової голки, і нам дуже важко, і ми бачимо, що по ціноутворенню і так далі. Але ми повільно і впевнено сідаємо на електричну голку залежності від Білорусі та Росії", – застеріг Плачков.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, заступник міністра енергетики України Максим Немчинов на форумі "Україна 30. Екологія" сказав, що ті зобов’язання, які Україна взяла в межах Національного плану щодо скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ), не відповідають нинішнім реаліям і потребують перегляду.

Нагадаємо, що українцям розповіли 10 фактів про Національний план скорочення викидів.

Читайте також
Міненерго розробляє новий Національний план скорочення викидів, — Галущенко
Міненерго розробляє новий Національний план скорочення викидів, — Галущенко

За словами міністра, наявний план не видається логічним і розумним

Держава зобов'язана надати підтримку бізнесу щодо виконання НПСВ, – експертка
Держава зобов'язана надати підтримку бізнесу щодо виконання НПСВ, – експертка

Сьогодні роль і участь держави не виконано, зазначила Берзіна

У Національний план скорочення викидів внесуть зміни: деталі 
У Національний план скорочення викидів внесуть зміни: деталі 

Таке рішення прийняли на міністерській нараді, яка відбулася днями