У США хочуть прибрати парковки для боротьби зі зміною клімату shutterstock

У США хочуть прибрати парковки для боротьби зі зміною клімату

Катерина Бєлоусова

Паркування є основним фактором забруднення повітря в Каліфорнії

У штаті Каліфорнія, США, запропонували законопроєкт, який покликаний скасувати обовʼязкове створення паркувальних зон у штаті.

Це сприятиме значному зменшенню викидів від автомобілів, економії місця в містах та заохочуватиме людей до часткової відмови від водіння, що сприятиме боротьбі зі зміною клімату, повідомляє Bloomberg.

Наразі транспортний сектор відповідає за понад 50% викидів вуглецю в Каліфорнії. Регулятори штату стверджують, що для досягнення кліматичних цілей, електрифікація транспортних засобів повинна поєднуватися зі зменшенням загального пробігу автомобіля на 25%. 

Новий законопроєкт 2097 покликаний заборонити паркування в усьому штаті. Адже будьякий будинок, підприємство чи інший заклад зобовʼязаний створити певну кількість паркувальних місць. Наприклад одноквартирний будинок повинен мати два місця для паркування, а бар площею 93 м2 – 10 місць. У підсумку ресторан буде вдвічі менший за паркувальний майданчик.

В матеріалі зазначили, що така політика паркування створює потужні стимули для людей їздити, навіть якщо інші види транспорту доступні та зручні.

Наприклад, в окрузі Лос-Анджелес понад 518 км2 землі виділено для паркування автомобілів, що майже в 10 разів перевищує площу Манхеттена, а на 1 зареєстрований автомобіль припадає більше ніж 2 паркувальних місць, без урахування приватних гаражів.

“Зараз Каліфорнія стоїть на порозі впровадження потужної кліматичної політики, спрямованої на цей надзвичайно марнотратний розподіл міських земель, – зазначили в матеріалі. – Новий закон може звільнити комерційну нерухомість від обтяжливого ярма паркувальних мандатів.”

Протягом останніх кількох років Каліфорнія зіткнулася зі зростанням бідності та безпритульності. В матеріалі пояснили, що на доступність житла значний вплив мав саме обов’язковий мінімум паркування. Адже вартість будівництва одного паркувального місця сягає від $40 000 до $80 000, яка покладається на орендарів і власників будинків.

Паркування також є основним фактором забруднення повітря в Каліфорнії. Попри популяризацію електромобілів, більшість жителів Каліфорнії все ще їздять на автомобілях і вантажівках, що працюють на газі, а висока вартість житла означає, що багатьом мешканцям доводиться щодня їздити далі, щоб дістатися до роботи. 

“По всій території США ці закони сприяли масовому національному надлишку паркувальних місць: американці мають приблизно 2 мільярди паркувальних місць для 280 мільйонів автомобілів. У розпал епічного дефіциту житла та кризи доступності ми маємо в середньому 93 м2 паркування на автомобіль, але лише 74 м2 житла на людину”, – наголосили в матеріалі.

Однак численні дослідження та ринкові дані показують, що можливо безпечно скасувати паркування та створити стійкі до клімату громади. 

В матеріалі наголосили, що поєднання відмови від паркування з іншими місцевими кліматичними політиками може забезпечити різке зменшення забруднення та зробити міста більш безпечними, чистими та комфортними.

Нагадаємо, у Північній Америці стартував набір учасників на конкурс Go Move 2022, який покликаний розвивати партнерства між стартапами та корпораціями для прискорення декарбонізації транспортного сектору.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у США новий Закон про зменшення інфляції (IRA), допоможе втілювати інноваційні кліматичні рішення.

Читайте також
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією

Для набуття чинності законопроєкт тепер потребує офіційного схвалення Радою ЄС

Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто
Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

За останні 5 років потужності з переробки пластику в ЄС зросли більш ніж на 55%, але значна частина з них залишається недовикористаною через низький попит

У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2

Ці зміни мають бути прийняті урядами та законодавцями Євросоюзу

В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2
В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2

Власником цього люксового англійського раритету в Україні виявився мешканець Львівської області