У штаті Каліфорнія, США, запропонували законопроєкт, який покликаний скасувати обовʼязкове створення паркувальних зон у штаті.
Це сприятиме значному зменшенню викидів від автомобілів, економії місця в містах та заохочуватиме людей до часткової відмови від водіння, що сприятиме боротьбі зі зміною клімату, повідомляє Bloomberg.
Наразі транспортний сектор відповідає за понад 50% викидів вуглецю в Каліфорнії. Регулятори штату стверджують, що для досягнення кліматичних цілей, електрифікація транспортних засобів повинна поєднуватися зі зменшенням загального пробігу автомобіля на 25%.
Новий законопроєкт 2097 покликаний заборонити паркування в усьому штаті. Адже будьякий будинок, підприємство чи інший заклад зобовʼязаний створити певну кількість паркувальних місць. Наприклад одноквартирний будинок повинен мати два місця для паркування, а бар площею 93 м2 – 10 місць. У підсумку ресторан буде вдвічі менший за паркувальний майданчик.
В матеріалі зазначили, що така політика паркування створює потужні стимули для людей їздити, навіть якщо інші види транспорту доступні та зручні.
Наприклад, в окрузі Лос-Анджелес понад 518 км2 землі виділено для паркування автомобілів, що майже в 10 разів перевищує площу Манхеттена, а на 1 зареєстрований автомобіль припадає більше ніж 2 паркувальних місць, без урахування приватних гаражів.
“Зараз Каліфорнія стоїть на порозі впровадження потужної кліматичної політики, спрямованої на цей надзвичайно марнотратний розподіл міських земель, – зазначили в матеріалі. – Новий закон може звільнити комерційну нерухомість від обтяжливого ярма паркувальних мандатів.”
Протягом останніх кількох років Каліфорнія зіткнулася зі зростанням бідності та безпритульності. В матеріалі пояснили, що на доступність житла значний вплив мав саме обов’язковий мінімум паркування. Адже вартість будівництва одного паркувального місця сягає від $40 000 до $80 000, яка покладається на орендарів і власників будинків.
Паркування також є основним фактором забруднення повітря в Каліфорнії. Попри популяризацію електромобілів, більшість жителів Каліфорнії все ще їздять на автомобілях і вантажівках, що працюють на газі, а висока вартість житла означає, що багатьом мешканцям доводиться щодня їздити далі, щоб дістатися до роботи.
“По всій території США ці закони сприяли масовому національному надлишку паркувальних місць: американці мають приблизно 2 мільярди паркувальних місць для 280 мільйонів автомобілів. У розпал епічного дефіциту житла та кризи доступності ми маємо в середньому 93 м2 паркування на автомобіль, але лише 74 м2 житла на людину”, – наголосили в матеріалі.
Однак численні дослідження та ринкові дані показують, що можливо безпечно скасувати паркування та створити стійкі до клімату громади.
В матеріалі наголосили, що поєднання відмови від паркування з іншими місцевими кліматичними політиками може забезпечити різке зменшення забруднення та зробити міста більш безпечними, чистими та комфортними.
Нагадаємо, у Північній Америці стартував набір учасників на конкурс Go Move 2022, який покликаний розвивати партнерства між стартапами та корпораціями для прискорення декарбонізації транспортного сектору.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у США новий Закон про зменшення інфляції (IRA), допоможе втілювати інноваційні кліматичні рішення.