У Швеції збільшать податок для авіакомпаній за літаки, які забруднюють довкілля

У Швеції збільшать податок для авіакомпаній за літаки, які забруднюють довкілля

Олекса Франко

Ініціатива передбачає й знижений тариф на зліт і посадку для лайнерів, що літають на біопаливі

Уряд Швеції має намір підняти аеропортові збори для авіакомпаній, які використовують літаки з високим рівнем викидів у довкілля.

Значний податок стягуватиметься за всі літаки-забруднювачі, які здійснюють зліт і посадку на території скандинавської країни, пише The Guardian.

"Це означає, що плата за зліт і посадку може зростати, якщо літак буде відповідальний за підвищений рівень викидів", — заявили в Міністерстві інфраструктури Швеції.

Зазначається, що плата регулюватиметься залежно від того, як сильно той чи інший літак впливає на проблему зміни клімату. "Якщо вплив високий, плата підвищується, низький — знижується", — додали у відомстві. Так, ініціатива передбачає й знижений тариф на зліт і посадку для лайнерів, що літають на біопаливі. Новіші й більш "екологічні" літаки отримають вигоду від схеми.

Таким способом шведський уряд хоче стимулювати авіаперевізників запускати дедалі більше рейсів на нових літаках, які мають значно менший негативний вплив атмосферу. Відповідно, авіакомпанії постануть перед вибором — або переходити на чистіші види палива, або платити більше за старі.

Проєкт поки що обговорюють і допрацьовують. Якщо парламент його схвалить, нововведення почнуть діяти з липня цього року. Вони стосуватимуться аеропортів Арланда в Стокгольмі і Ландветтер у Гетеборзі.

В уряді країни додали, що запропоновані ними зміни політики щодо зборів для екологічного і неекологічних повітряного транспорту стануть першими в Європі й одними з перших в усьому світі.

У Швеції 2018 року розпочався протиполітний рух "флайгскам" (flygskam, буквально означає "ганьба за політ"), який закликає людей утриматися від польотів, щоб зменшити викиди вуглецю. За даними дослідників, один авіарейс між Стокгольмом і Гетеборгом, двома найбільшими містами країни, генерує стільки вуглекислого газу, скільки 40 тисяч поїздок потягом.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що, за прогнозами, через 30 років ціна на викиди СО2 у Європі може зрости втричі.

Нагадаємо також, що в ЄС показали інфографіку зі сплати екоподатку у 2020 році. Найвищі ставки в Болгарії та Греції, а найнижчі – у Німеччині й Люксембурзі.

Читайте також
Викиди скорочуються у важких для зниження секторах, але не досягають нуля до 2050 року, – звіт
Викиди скорочуються у важких для зниження секторах, але не досягають нуля до 2050 року, – звіт

За поточними оцінками, ціни на продукцію з нульовим рівнем викидів вуглецю зростуть на 40-70%

Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції

Це черговий етап декарбонізації процесів виготовлення цементу, товарного бетону і залізобетонних виробів

Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ

Також вже є деталізований план будівництва резервних електростанцій

Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO
Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO

Аналітики впевнені, що для досягнення кліматичної мети зі скорочення викидів парникових газів потрібно подвоїти інвестиції у заходи “зеленого переходу”