У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото

У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото Innovation Origins  

Маргарита Толстих

Екологічний пором покликаний замінити застарілі та шкідливі для довкілля дизельні кораблі

У Стокгольмі вже наступного 2022 року на воду спустять екологічний пором, який працює на електриці та здатен розвивати велику швидкість.

Про це повідомляє Innovation Origins.

Розробка вже отримала назву Candela P-30. Її виробництвом керує Мікаель Мальберг.

"Використання швидких електричних поромів може вирішити проблему заторів у містах та навколо них. Це запропонує рішення в таких містах, як Амстердам, Сеул та Сан-Франциско, тим більше, що вам не доведеться будувати для цього будь-яку нову інфраструктуру", - каже Мальберг.

Пором зможе розвивати швидкість до 30 морських вузлів. Це приблизно 55 кілометрів за годину. Сконструйований він таким чином, що долатиме відстань у 11 кілометрів без підзарядки.

При конструюванні порома використали технологію "підводні крила". Вона дозволяє зробити тертя між судом і поверхнею води мінімальним. Таким чином, це дозволить економити енергію і долати великі відстані без підзарядки акумулятора.

Електричний пором повинен бути енергоефективнішим приблизно на 80 відсотків, ніж сучасні швидкісні пороми.

Пором також буде економним в експлуатації. Він використовує близько трьох кіловат-годин на морську милю. Це приблизно одна десята від споживання звичайного судна. Його обслуговування обійдеться на 40-50 відсотків дешевше в рік, ніж звичайних морських суден.

Пором буде обслуговувати жителів близько  30 тисяч населених островів, які розташовані біля узбережжя Стокгольма. Зараз для їх зручності щодня між архіпелагом та центром Стокгольма курсують 60 дизельних кораблів.

ЕкоПолітика раніше розповідала про електричний сміттєвоз, який комунальники почали тестувати в Німеччині.

Читайте також
€102 млрд на декарбонізацію: чому Україна не впорається без підтримки ЄС
€102 млрд на декарбонізацію: чому Україна не впорається без підтримки ЄС

Співфінансуючи модернізацію української промисловості, Євросоюз отримає низку суттєвих переваг і для себе

"Зелений" перехід української металургії коштуватиме $12 млрд
"Зелений" перехід української металургії коштуватиме $12 млрд

Підприємства без додаткових інвестицій не зможуть профінансувати "зелені" технології

У ЄС €1 млрд доходів від СТВ направлять на декарбонізацію промислового теплопостачання
У ЄС €1 млрд доходів від СТВ направлять на декарбонізацію промислового теплопостачання

Проєкт охоплюватиме усі промислові сектори Європейської економічної зони

Німеччина запускає програму декарбонізації важкої промисловості на €6 млрд
Німеччина запускає програму декарбонізації важкої промисловості на €6 млрд

Ініціатива сприятиме зменшенню рівня викидів парникових газів на підприємствах