Президентка Конфедерації профспілок Німеччини (DGB) Ясмін Фахімі заявила, що необхідно переглянути запровадження загальноєвропейського збору на викиди вуглецю для опалення та автомобільного палива у 2027 році.
Хоча Єврокомісія прогнозує розмір додаткових витрат від збору у €45 за тонну CO2, тобто приблизно 10 центів за літр палива, експерти попереджають, що ціни можуть зрости на €100-300 за тонну, повідомляє EURACTIV.
Зазначається, що зростання ціни буде залежати від інших політик скорочення викидів, що реалізуватимуться одночасно з Системою торгівлі квотами на викиди вуглецю ETS.
У матеріалі розповіли, що загальноєвропейський збір CO2 на бензин, дизельне паливо, природний газ, мазут тощо узгодили у 2023 році в рамках реформи вуглецевого ринку блоку. Він не містить жорсткого обмеження додаткових витрат до €45 за тонну CO2. Компанії, що продають пальне повинні будуть купувати сертифікати на викиди кількість яких зменшуватиметься щороку.
Очікується, що витрати на придбання сертифікатів будуть покладені на споживачів. Проте цей збір допоможе ЄС досягнути кліматичних цілей, адже стимулюватиме виробників і споживачів віддавати перевагу електромобілям та тепловим насосам.
Фахімі поставила під сумнів заплановане впровадження, зокрема через соціальні наслідки підвищення цін на пальне на промислову конкурентоспроможність, отже деіндустріалізацію ЄС.
"Нам терміново потрібно знову поговорити про економічні та промислові політичні наслідки цього шляху", – сказала вона.
Фахімі підкреслила, що Німеччина вже має національний збір у розмірі €45 за тонну CO2, тобто країна вже досягнула межі ціноутворення від збору.
Співлідерка німецької партії Зелених Рікарда Ланг також визнала небезпеку зростання цін на АЗС.
"Це насправді те, до чого ми рухаємося в поточній ситуації, коли ціна на вуглець загрожує різким зростанням у 2027 році", — сказала вона.
На її думку, до цього слід підготуватися, створивши механізм, який повертатиме громадянам доходи від вуглецевих квот, відомий як "кліматичний бонус".
Зазначається, що ETS містить €87 мільярдів соціального кліматичного фонду, який спрямований на обмеження фінансового впливу на бідні домогосподарства.
“Хоча Німеччина наразі використовує доходи від національного та європейського ціноутворення на викиди вуглецю для підтримки зусиль з декарбонізації промисловості та домогосподарств, ці інвестиції мають бути профінансовані іншими способами", – сказала Ланг.
Вона додала, що необхідна подальша державна підтримка для переходу домогосподарств на екологічні системи опалення.
Нагадаємо, ЄС переглянув Директиву 2003/87/ЄС про Систему торгівлі викидами, щоб скоротити кількість викидів парникових газів на 55% до 2030 року.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, дослідження аналітичного центру Agora Energiewende показало, що викиди Німеччини у 2023 році скоротилися до 673 мільйонів тонн (річна ціль уряду – 722 мільйони тонн СО2) та сягнули найнижчого рівня за останні 70 років. Однак близько половини скорочення повʼязано зі скороченням попиту та виробництва в енергоємних галузях.