На полігоні "Дніпропетровськгазу" газорозподільну систему заповнили газоводневою сумішшю із 20% концентрацією водню.
Як повідомляє ExPro, цей експеримент також дослідив герметичність газового обладнання, оскільки щільність та хімічні властивості водню відрізняються від природного газу.
Спеціалісти були зацікавлені у перевірці здатності ШГРП транспортувати водень у майбутньому. На новозбудованому полігоні встановили п’ять нових ШГРП різної потужності виробництва RGC Production.
Зазначається, що газорозподільну систему області необхідно привести до європейських стандартів. Наразі потужність мереж в 3-4 рази більша від необхідної.
Перед тим, як розпочати масштабний редизайн мереж, важливо якомога швидше зрозуміти, що буде з газорозподільними мережами, коли до них почне потрапляти водень.
Саме для цього компанія запустила масштабний проєкт, до якого входять понад 150 різноманітних експериментів з воднем.
"Дніпропетровськгаз" вже понад рік проводить дослідження у сфері розподілу метанводневої суміші газорозподільними мережами області. Компанія бере участь у водневих дослідженнях у рамках європейської ініціативи Green Deal — проекту, мета якого до 2035 року мінімізувати викиди парникових газів в атмосферу", — говорить головний інженер Олександр Макаренко.
Проєкт дослідження роботи газових систем з воднем складається з трьох етапів. Перші два – це польові випробування зі статичними і динамічними експериментами на полігонах.
Під час першого етапу випробувань фахівці "Дніпропетровськгаз" використовували 99% водень та спостерігали за його впливом на газорозподільну систему.
Аналогічні випробування на полігонах уже проведено у Житомирській, Івано-франківській та Харківській областях, на черзі — Волинська область.
Як повідомляла ЕкоПолітика, на початку вересня в Україні вперше сертифікували авто, що заправляється воднем. Завіз і сертифікував автівку Олександр Рєпкін, який очолює Українську водневу раду.