Ухвалення закону №4167 не приведе до інвестицій в екомодернізацію, — Зінченко shutterstock

Ухвалення закону №4167 не приведе до інвестицій в екомодернізацію, — Зінченко

Валентина Гембарська

Не від закону залежить, чи буде бізнес інвестувати в екологію

Ухвалення законопроєкту 4167 не приведе до інвестицій в екомодернізацію, адже закон не знижує викиди. Викиди знижують за рахунок інвестицій, яких у нас в країні катастрофічно не вистачає.

Про це в своєму блозі на "Цензор.нет" пише глава комітету промислової екології EBA Станіслав Зінченко. Він підкреслив, що в усьому світі зараз відбувається "зелена" трансформація і перебудова всіх ланцюжків.

"І Україна теж частина цієї економіки, ми теж трансформуємося. Українська економіка інтернаціоналізована — в нашому ВВП висока частка експорту. Це означає, що ми надмірно залежні від того, що відбувається в світі. У зв'язку з цим головна проблема українських підприємств — це недоінвестування. Президент розробляє спеціальний закон, щоб у нас були інвест-няні, щоб до нас йшли іноземні інвестиції. Але ухвалення найпрекраснішого закону з будь-яким номером, наприклад №4167 не приведе до інвестицій в екомодернізацію", — вважає експерт.

За його словами, закон не знижує викиди, адже викиди знижуються за рахунок інвестицій, нових технологій, розбудови заводів. У свою чергу, Зінченко зазначив, що самі інвестиції залежать не від законів, а від кредитного рейтингу країни, доступу підприємств до інвестицій, цін на зовнішніх ринках і зваженої екологічної політики держави.

Він підкреслює, що всім відомо, що в Україні застарілі і зношені основні фонди.

"Я щиро не розумію, чому необхідно так терміново ухвалити законопроєкт №4167. Наприклад, найактуальніший європейський інструмент в сфері екології та торгової політики, Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM), почали обговорювати в 2018 році. Наш експертний центр брав участь у багатьох міжнародних круглих столах на цю тему, разом з фахівцями з Індії, ПАР, Латинської Америки, Туреччини, Росії. Можливо, через місяць Єврокомісія скаже про приблизний механізм. Можливо, у 2023 році він почне діяти. У нас же треба швидко ухвалити, підписати папірець, а потім розбиратися, що і як робити", — вважає Зінченко.

За словами експерта, в Україні нічого не говорять про відновлення і державну участь в ньому.

"Коректний тільки шлях сталого розвитку. Це є в стратегії кожної компанії. І не від закону залежить, чи буде бізнес інвестувати в екологію, а від вартості залучення грошей, цін на сировину і від виваженої державної екологічної політики. Якщо ми йдемо в Європу, треба брати на озброєння європейські методи. Там використовуються найрізноманітніші політики, щоб збільшити інвестиційну привабливість, стимулювати і підтримати підприємства, що дає в результаті доступ до тих самих найкращих доступних технологій", — підсумував він.

Як повідомляла ЕкоПолітика, Верховна Рада збереться на позачергове засідання в четвер, 15 липня. Зокрема, нардепи планують розглянути законопроєкт 4167 "Про промислове забруднення".

Читайте також
В Україні готують до другого читання законопроєкт "Про промислове забруднення": названо "слабкі" сторони
В Україні готують до другого читання законопроєкт "Про промислове забруднення": названо "слабкі" сторони

“Гострі кути” можуть ускладнити процес екомодернізації української промисловості

Екокомітет надав висновок щодо нового законопроєкту "Про промислове забруднення"
Екокомітет надав висновок щодо нового законопроєкту "Про промислове забруднення"

Нардепам рекомендують ухвалити доопрацьований документ в першому читанні

Екокомітет розглянув альтернативний законопроєкт щодо промислового забруднення
Екокомітет розглянув альтернативний законопроєкт щодо промислового забруднення

Також існує 3 "довоєнні" законопроєкти у сфері запобігання промисловому забрудненню

Бізнес закликав доопрацювати законопроєкт “Про промислове забруднення”
Бізнес закликав доопрацювати законопроєкт “Про промислове забруднення”

Запропоновані вимоги до моніторингу викидів, забруднення земель і підземних вод дещо закону “Про охорону атмосферного повітря”