Пластик на узбережжі Середземного моря загрожує туристичному бізнесу, – Worldcrunch

Пластик на узбережжі Середземного моря загрожує туристичному бізнесу, – Worldcrunch

Катерина Бєлоусова

Туристи хочуть бачити середовище без пластику та іншого сміття, тому надають перевагу більш чистим місцям

Країни на узбережжі Середземного моря скидають півмільйона тонн пластику в море, еквівалентно 33 800 пластикових пляшок щохвилини, що знижує привабливість для туристів.

Боротьба з пластиковим забрудненням коштує туристичній індустрії близько €268 мільйонів на рік, а шкідливі наслідки для морських істот не підраховані, повідомляє Worldcrunch.

Про це йдеться в дослідженні "Зупинити потік пластику: ефективні заходи щодо уникнення одноразового пластику та упаковки в готелях" німецького відділення Всесвітнього фонду дикої природи (WWF).

Багато власників готелів уже прибирають свої ділянки пляжу рано вранці, але це не є довгостроковим вирішенням гострої екологічної проблеми, яка стала загрозою для галузі. Адже туристи хочуть бачити середовище без пластику та іншого сміття, вони не повертаються в готелі, надаючи перевагу більш чистим місцям.

Щороку 200 мільйонів людей обирають Середземномор’я своїм місцем відпочинку, однак збільшення кількості туристів також означає збільшення відходів. У середньому кількість сміття, створюваного в Середземному морі, зростає приблизно на одну третину протягом сезону. На Майорці цей показник майже вдвічі вищий під час курортного сезону, а на деяких грецьких островах може сягати втричі більшої кількості відходів, які утворюються протягом зимових місяців. 

На Майорці планується прийняти закон, який переважно забороняє одноразовий пластик, але він набуде чинності не раніше 1 січня 2023 року.

В матеріалі зазначили, що відпочиваючі мають високі очікування щодо комфорту в готелях і споживчу поведінку і тому є частиною проблеми. Наприклад гості неохоче відмовляються від безкоштовної води в пляшках у своїх номерах.

Автори дослідження Мартіна фон Мюнххаузен і Бернхард Бауске провели інтерв’ю з власниками готелів, експертами з неурядових організацій, місцевих і регіональних органів влади та компаній з утилізації відходів на Майорці, Ніцці, Ріміні, Закінтосі та Корфу, щодо того, як можна уникнути використання одноразового пластику в усіх приміщеннях готелю – кухні, кімнатах, барі, відкритих зонах, басейні та приміщеннях для співробітників.

“Відповідь можна підсумувати трьома словами: зменшити, повторно використовувати та переробити”, – зазначили в матеріалі.

Автори дослідження запропонували низку заходів для того, щоб якомога менше пластику потрапляло в океан, зокрема інвентаризація відходів, сортування сміття, переробка. 

Для початку вони пропонують придбати правильні речі, наприклад, замість використання одноразової упаковки в готелях повинні бути контейнери, які можна повернути та використати повторно. Що стосується сніданку "шведський стіл", багато готелів уже використовують багаторазові контейнери. Але, згідно з інтерв'ю, вони стикаються з опором, коли намагаються ввести їх у кімнати для гостей.

"У розкішних готелях багато гостей чекають крихітних пляшечок дорогого гелю для душу, шампуню чи лосьйону для тіла у ванній кімнаті", — каже  Єва Макілл-Лінненберг з німецької туристичної компанії Wikinger Reisen.

Вона зазначила, що встановлення великого дозатора мила на стіні не створить такого ж враження.

Святкові компанії часто змушені поступатися цій битві, але не завжди. Wikinger Reisen просить гостей приносити з дому багаторазові пляшки. Під час свят у Південній Африці компанія тепер має диспенсери для води в автомобілях для сафарі, що економить 200 000 пластикових пляшок щороку.

Багаторазові пляшки з водою все ще залишаються одним із найефективніших способів скорочення відходів. Однак продаж бутильованої води є важливим джерелом доходу для багатьох готелів.

Фон Мюнхгаузен зазначила, що допоки немає економіки переробки, готелі мають бути лідерами у сталому туризмі та вирішенні проблеми відходів. Наприклад в регіонах, де недостатньо державних послуг, деякі готелі об’єднують зусилля, щоб створити власні приватні системи управління відходами. 

Також важливо залучати гостей до вирішення проблеми. Відпочиваючі можуть зробити свій внесок, наприклад взяти з собою пляшки з водою та багаторазові пакети для покупок, а також забрати сміття з пляжу.

"Цінність поїздки можна оцінити не кількістю зручностей у поліетиленовій упаковці, які пропонує готель, а вільним від сміття ландшафтом, чистими пляжами та здоровим океаном", – пишуть автори дослідження. 

Нагадаємо, в Австралії за 6 років кількість пластикового забруднення на узбережжі зменшилася в середньому на 30%, завдяки ініціативам місцевих органів влади.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, заяви великих товарних брендів, зокрема Coca-Cola і Unilever, про екологічність пластикового паковання вводять споживачів в оману.

Читайте також
Українців закликають відмовитися від штучних квітів на кладовищах: які причини
Українців закликають відмовитися від штучних квітів на кладовищах: які причини

Низка громад вже заборонила штучні квіти на своїх територіях

Харківські екоактивісти самостійно перероблятимуть пластик на нові речі
Харківські екоактивісти самостійно перероблятимуть пластик на нові речі

За підтримки Словенії вдалося придбати подрібнювач пластику та екструдер

В ЄС індустрія переробки пластику опинилася під загрозою
В ЄС індустрія переробки пластику опинилася під загрозою

В ЄС готують новий Регламент щодо упаковки та відходів упаковки, який встановлює вимоги щодо вмісту вторинної сировини та рівня переробки

Нафтохімічні гіганти 30 років знали про неможливість переробки пластику – дослідження
Нафтохімічні гіганти 30 років знали про неможливість переробки пластику – дослідження

Дезінформація нафтової промисловості лежить в основі двох найбільш катастрофічних криз забруднення довкілля в історії людства