Головний інвестиційний директор паризького водневого фонду Hy24 Амір Шаріфі заявив, що першими ймовірними покупцями зеленого водню, незалежно від ціни, будуть виробники зеленої сталі та електронного палива.
В інтервʼю для Hydrogen Insight він розповів, що висока вартість Н2 в короткостроковій перспективі не матиме значного впливу на вартість товарів.
Шаріфі пояснив, що, наприклад вартість автомобіля, який вже коштує понад €30 000, зросте лише на кілька сотень євро. Очікується аналогічна тенденція і для синтетичного електронного палива, виробленого з зеленого водню та вловленого вуглекислого газу. Так 50% націнка на е-паливо при суміші 10% традиційних видів палива призведе лише до 5% зростання загальних цін.
Зазначається, що перша партія синтетичного бензину коштувала €50 за літр, тобто у 100 разів дорожче, ніж викопний бензин. Однак масштабування таких проєктів призведе до різкого падіння ціни. Ймовірно, також знадобляться додаткові субсидії, щоб стимулювати такі галузі, як нафтопереробка, до використання відновлюваного H2.
Шаріфі підкреслив, що електронне паливо для морського судноплавства та авіації, зокрема, обумовлено загрозою штрафів, якщо літаки та судна не будуть використовувати достатню кількість синтетичного палива до 2030 року. Також металургійний сектор стикнеться з додатковими витратами через запровадження європейського механізму коригування імпорту (CBAM) та скасуванню безкоштовних квот у системі торгівлі викидами ЄС.
На думку деяких аналітиків, більш економічно доцільно виробляти зелену сталь у країнах з дешевим воднем та експортувати метал сталеливарним заводам.
“Попри те, що дешева електроенергія є ключовим фактором, у короткостроковій перспективі вам потрібно розробляти проєкти, де ви маєте чітке уявлення про те, що буде вашим клієнтом", – сказав Шаріфі.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, регіон Близького Сходу та Північної Африки (MENA) має значний потенціал для виробництва зеленої сталі (DRI), зокрема завдяки значним сонячним ресурсам для виробництва відновлювального водню.