ПАЕУ звинуватила Міндовкілля в ігноруванні реальних проблем бізнесу shutterstock

ПАЕУ звинуватила Міндовкілля в ігноруванні реальних проблем бізнесу

Катерина Бєлоусова

Нерозгляд більшої частини пропозицій є однією з підстав прийняття ДРС рішення про відмову в погодженні проєкту регуляторного акту

Професійна асоціація екологів України (ПАЕУ) розкритикувала Міндовкілля за нерозгляд 7 пропозицій бізнесу до нового законопроєкту "Про оцінку впливу на довкілля".

Також екологи критично оцінили пропозиції частини визначення підстав для надання висновку з ОВД  щодо недопустимості провадження планованої діяльності, а також інші процедурні моменти, повідомляє ECOBUSINESS.

В ПАЕУ підтримали запропоновані законопроєктом зміни в частині скорочення строків проходження дозвільної процедури та її проходження у цифровому форматі безпосередньо у Єдиному реєстрі з ОВД.

Екологи розкритикували підстави для відмови у видачі висновку з ОВД, без пропозиції уповноваженого органу щодо прийнятної альтернативи та визначення екологічних умов планованої діяльності. 

“Відверто, результати щодо більшої частини пропозицій, а саме їх не розгляд, призводить до нівелювання вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо гарантованого повноцінного розгляду кожної пропозиції та є однією з підстав прийняття ДРС рішення про відмову в погодженні проєкту регуляторного акту”, – йдеться в матеріалі.

Аргументи щодо відхилених пропозицій:

  • Зміни запропоновані до ст. 9, 9-1 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" в частині визначення підстав для надання висновку з ОВД, у якому визначено недопустимість провадження планованої діяльності та підстави для відмови у видачі висновку з оцінки впливу на довкілля.

“Відхиляючи пропозицію ПАЕУ, Міндовкілля посилається на пропозиції бізнесу щодо визначення підстав щодо визнання діяльності недопустимою”, – зазначили в матеріалі.

В ПАЕУ наголосили, що за ст. 6 Закону уповноважений орган видає висновок з ОВД, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість планованої діяльності чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Так, якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.

В ПАЕУ наголосили, що саме можливості обрання екологічно обґрунтованого варіанту планованої діяльності шляхом визнання її допустимою, або шляхом встановлення екологічних умов її провадження (у випадку недопустимості), а не відмова у видачі висновку, передбачені Директивою, були імплементовані Законом та створюють сприятливий інвестиційний клімат.

  • Відхилення пропозиції про внесення до Єдиного реєстру з ОВД результатів післяпроєктного моніторингу, у зв’язку з тим, що така вимога не передбачена Директивою Ради 2011/92/ЄЕС про оцінку впливу окремих державних і приватних проєктів на навколишнє середовище, та що первинні дані необхідно верифікувати.

Екологи звернули увагу на те, що в різних питаннях, які не регламентовані Директивою, Міндовкілля запроваджує "більш сурові вимоги" (можливість визнання діяльності недопустимою та відмова у видачі висновку), а в питаннях накопичення первинної інформації щодо фактичного впливу діяльності на довкілля, – посилається на неможливість.

Однак в матеріалі підкреслили, що інформування про результати післяпроєктного моніторингу забезпечує реалізацію в Україні Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Оргуська Конвенція). 

Наразі таке інформування здійснюється відповідно до періодичності, вказаної у висновках з ОВД, завдяки направленню звітів до органів місцевого самоврядування, на території яких здійснюється діяльність. 

Розміщення таких звітів в Єдиному реєстрі дало б можливість забезпечити:

  • централізоване накопичення, оброблення, систематизацію та зберігання інформації та документів щодо планованої діяльності, що створюються у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля;
  • виявлення будь-яких розбіжностей і відхилень у прогнозованих рівнях впливу та ефективності заходів із запобігання забрудненню довкілля та його зменшення, за результатами післяпроєктного моніторингу;
  • доступ усіх зацікавлених сторін (дозвільних, контролюючих органів, громадськості) через вебсайт Реєстру до інформації та документів щодо планованої діяльності, що створюються у процесі здійснення ОВД, та під час її впровадження.

Нагадаємо, Міндовкілля оприлюднило законопроєкт "Про внесення змін до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", щоб отримати зауваження і пропозиції для проведення консультацій з громадськістю.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Професійна асоціація екологів України підтримала запропоновані новим законопроєктом "Про оцінку впливу на довкілля" зміни щодо скорочення строків процедури та її проходження у цифровому форматі безпосередньо у Єдиному реєстрі з ОВД.

Читайте також
ОВД в Україні не працює, а лісгоспи витрачають мільйони на її проведення, — Держлісагентство
ОВД в Україні не працює, а лісгоспи витрачають мільйони на її проведення, — Держлісагентство

З 2018 року державні лісгоспи витратили 65 мільйонів гривень на проведення ОВД

В Україні вкотре підняли тему неефективності процедури ОВД: в мережі розгорілась дискусія
В Україні вкотре підняли тему неефективності процедури ОВД: в мережі розгорілась дискусія

Позиція PAEW викликала жваву та жорстку дискусію в екоспільноті

Міндовкілля презентувало новий реєстр оцінки впливу на довкілля
Міндовкілля презентувало новий реєстр оцінки впливу на довкілля

Оновлена процедура дозволила скоротити строки ОВД та змінити способи інформування громадськості