Рівень води у Панамському каналі, що сполучає Тихий та Атлантичний океани, впав до небезпечно низького через історичну посуху на тлі зміни клімату.
Це уповільнює світову торгівлю, адже адміністрація каналу обмежила кількість суден, які можуть його перетинати, приблизно до 32-38 і змусила їх брати менше вантажу, повідомляє Bloomberg.
Зазначається, що адміністрація каналу звернулася до Інженерного корпусу армії США, щоб розробити план перенаправлення річок в озеро Гатун — основне джерело води для системи шлюзів. Озеро вже давно страждає від непостійних дощів у країні, яка зазвичай є однією з найбільш вологих країн світу. Тепер погодні умови Ель-Ніньо загрожують подальшим зниженням рівня води.
В матеріалі розповіли, що торговці на Уолл-стріт протягом кількох днів продавали державні облігації Панами, що зробило їх одними з найгірших у Латинській Америці. За останній місяць цінні папери втратили 3,3%, що приблизно вдвічі перевищує середнє падіння державних облігацій у регіоні.
“Для інвесторів довга лінія вантажних суден, які стоять на якорі в гирлах 50-мильного каналу, була підтвердженням того, що наслідки зміни клімату наздоганяють канал і економіку”, – розповіли у Bloomberg.
За прогнозами, падіння трафіку скоротить доходи каналу приблизно на $200 мільйонів. У 2022 році вони сягнули $4,3 мільярда.
"Проблема полягає в тому, що немає короткотермінового рішення — якщо матінка-природа не допоможе і рівень води не підніметься", — сказав керуючий директор із фіксованого доходу компанії Oppenheimer & Co Фернандо Лосада.
Він додав, що Панама може виправити ситуації за допомогою інвестицій в інфраструктуру. Однак на це потрібен час.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у 2022 році Європа потерпала від посухи, яка виявилася найсильнішою за останні за 500 років. Рівень води у річках знизився настільки, що на поверхню вийшли так звані голодні камені, які пророкують неврожай і голод, а робота річкового транспорту на окремих ділянках стала неможливою.