Єврокомісія ухвалила новий робочий план з екодизайну та енергетичного маркування на 2022-2024 роки, який допоможе заощадити близько €250 млрд у 2022 році.
В ньому фокусується увага на аспектах повторного використання та переробки, екодизайну та вимог до маркування енергетичних продуктів і шин, повідомляє Європейська комісія.
План визначає пріоритети і питання створення нових груп енергоефективних товарів, а також окреслює нові вимоги до конкретних товарів в контексті ефективності матеріалів, зокрема щодо вмісту вторинної сировини, критичної сировини, ремонтопридатності та довговічності.
Його ухвалили разом із пропозицією стосовно Регламенту щодо екологічно чистих продуктів.
Існуючі вимоги до екологічного дизайну та маркування дозволили громадянам ЄС у 2021 році заощадити понад €120 млрд. З нинішніми цінами на енергію ця цифра може перевищити €250 мільярдів у 2022 році.
Очікується, що показник енергозбереження також зросте в найближче десятиліття, оскільки наявний асортимент приладів поступово замінюється новими моделями, які відповідають вимогам ЄС щодо екодизайну.
Заходи Робочого плану
Заходи, викладені в робочому плані на 2022-2024 роки, в подальшому сприятимуть збільшенню показника енергозбереження та посиленню мінімальних вимог щодо ефективності шляхом:
- перегляду і оновлення поточних правил для таких товарів, як нагрівальні прилади, водонагрівачі та сушильні машини, додаючи вимоги в таких аспектах, як наявність запасних частин,
- визначення нових груп товарів, таких як низькотемпературні випромінювачі та зарядні установки для електромобілів, чия регулятивна доцільність та відповідність будуть оцінені Комісією,
- запровадження нових правил, що стосуються груп товарів, які наразі не регулюються, таких як смартфони, планшети та фотоелектричні сонячні системи, які сприяють підвищенню їх довговічності та ремонтопридатності,
- підтримки ефективного національного ринкового нагляду та допомога виробникам, імпортерам та роздрібним продавцям у дотриманні правил з екодизайну,
- модернізації та зміни розміру енергетичних етикеток, щоб краще орієнтувати споживачів у виборі серед нових поколінь продуктів, доступних на ринку.
Нагадаємо, в Європі хочуть захистити людей від запланованого застарівання та грінвошингу.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в європресі назвали теплові насоси енергетичною зброєю Європи.