Останніми роками на тлі трендів на життя в стилі еко буйно процвітає таке явище, як грінвошинг — введення в оману покупців щодо екологічних переваг товарів або послуг.
З огляду на це активісти й учасники всеукраїнської громадської організації "Жива планета" перелічили п'ять найбільших гріхів грінвошингу. Інформацію у вигляді брошур вони опублікували на сторінці ВГО у Facebook.
1. Гріх прибріхування.
Інформація наводиться у вигляді декларації з фразами "продукція відповідає міжнародному сертифікату системи якості..." або "якість підтверджено міжнародним сертифікатом якості...". Але система управління якості згідно з ISO 9001 не має прямого стосунку до якості продукту та його складників.
2. Гріх необґрунтованих тверджень.
Улюблене твердження виробників, що продукт "еко", обов'язково має бути перевірено незалежним органом сертифікації на відповідність стандартам, що встановлюють вимоги до екологічної продукції. За потреби виробник повинен бути готовим на прохання будь-якої зацікавленої сторони надати необхідну документацію для доказу того чи іншого твердження.
3. Гріх марності.
Йдеться про пусті слова. Наприклад, на пакованнях багатьох аерозолів досі є написи "не містить фреон" (CFC-free), хоча використання фреону в такій продукції було заборонено ще 1978 року. Виробники дають "правильні" оцінки впливу на довкілля, які не є актуальними.
4. Гріх неясності.
Твердження "100% натуральний продукт" може заплутати, оскільки деякі речовини натурального походження, наприклад миш'як, можуть бути шкідливими для здоров'я людини.
5. Гріх прихованої зміни одного показника через інший.
Етикетки продуктів можуть містити твердження "Без..." (наприклад, "Без ГМО"). Покупці помилково можуть вважати, що це єдина ознака, яку треба брати до уваги для товару певної категорії, хоча продукт може містити складники, що шкодять здоров'ю, наприклад небезпечні харчові добавки.
Раніше ЕкоПолітика розповідала, як відрізнити справжню екологічну продукцію й не попастися на грінвошинг.
Нагадаємо, що близько 40% виробників обманюють споживачів, рекламуючи свій товар і позиціонуючи його як екологічний, але насправді він таким не є.