У Донецькій області, а саме в Покровську, розпочалися роботи з відсипання ґрунтових доріг доменним шлаком. Зокрема, заміна природних матеріалів на промислові відходи допоможе зменшити викиди CO2.
Як повідомляє телекомпанія "Орбіта", одночасно з Покровськом такі ж роботи стартували на дорогах у Мирнограді та Добропіллі.
Це стало результатом співпраці Асоціації вугільних міст Донбасу та великої металургійної компанії "Донецьксталь". Наприкінці лютого лідер Асоціації Андрій Аксьонов домовився з представниками великого бізнесу про постачання понад 300 вагонів доменного шлаку. Минулого тижня перші партії надійшли до міст, і шлак уже використовується за призначенням.
Чому використання металургійних шлаків важливе для циркулярної економіки
Важливим природоохоронним напрямом у роботі компаній є використання відходів як замінників природних матеріалів. Зазвичай гранульований доменний шлак (відходи металургії) є складовим компонентом у виробництві цементу. Іноді можна здійснювати часткове (до 20%) заміщення вапняку на гранульований доменний шлак. Крім економії природних ресурсів, це дає змогу зменшити викиди СО2, які виникають під час декарбонізації природного матеріалу.
Ефективність перероблення відходів металургійного виробництва багато в чому залежить від державної політики.
За даними аналітика GMK Center Андрія Глущенка, в Україні немає державної політики з утилізації промислових відходів і в кращому разі в країні переробляють половину металургійних шлаків.
Такі висновки він робить у своєму дослідженні "Міжнародний досвід використання металургійних шлаків".
"Багато країн досягло успіхів у переробленні шлаків. У деяких випадках рівень використання перевищує 100%. Тобто переробляються не тільки новостворені шлаки, а й з відвалів", – пояснив експерт.
Як повідомляла ЕкоПолітика, дороги з використанням шлаків на 10% більш економічні за звичайні.