Міндовкілля пропонує проводити обов’язковий екоаудит без згоди підприємств kmu.gov.ua

Міндовкілля пропонує проводити обов’язковий екоаудит без згоди підприємств

Іван Шевчук

Зміни до закону "Про екологічний аудит" передбачають реальну обов’язковість обов’язкового аудиту і докладне інформування про його результати

У разі прийняття запропонованого урядовцями законопроєкту 6349 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення процедури проведення екологічного аудиту", для проведення обов’язкового екологічного аудиту письмова згода керівника чи власника підприємства не буде потрібною.

За нинішньою нормою договір між замовником і виконавцем, котрий є підставою для проведення аудиту, укладається лише після письмового погодження з керівником або власником підприємства. Кабмін пропонує зберегти це положення тільки для добровільного аудиту.

У випадку ж обов’язкового екологічного аудиту керівник підприємства матиме тільки змогу у триденний термін після того, як замовник попередить про вибір виконавця, звернутися до замовника з обґрунтуванням відводу цього виконавця. Причиною тут може бути виключно особиста зацікавленість виконавця у результатах аудиту.

Саму ж доцільність проведення обов’язкового екоаудиту власник чи керівник підприємства зможе оскаржити лише у судовому порядку.

Обов’язковим екологічний аудит є у випадках, коли йдеться про банкрутство, приватизацію, придбання у державну чи комунальну власність тощо. Уряд пропонує додати до цього переліку ліквідацію підприємств та випадки, коли є рішення суду про порушення законів, що стосуються охорони довкілля.

Замовниками такого аудиту є зацікавлені органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування.

Директивності оновленому закону має додати й положення, що зобов’язує підприємство враховувати висновок екологічного аудиту під час здійснення господарської діяльності. Щоправда, наразі не уточнюється, яким саме має бути його реагування.

Дещо мають бути розширені й права виконавця екологічного аудиту. Він матиме можливість у 10-ти денний термін отримувати необхідні йому роз’яснення від керівників підприємств, що є об’єктом аудиту.

Законопроєкт пропонує додати до переліку можливих об’єктів екоаудиту і фізичних осіб підприємців. Наразі вони у такій якості не розглядаються.

Помітні зміни стосуються інформування про результати обов’язкового екоаудиту. Його висновки запропоновано в обов’язковому порядку оприлюднювати на офіційних веб-сайтах замовників аудиту та Міндовкілля. У випадку добровільного екоаудиту те саме має робитися за згоди керівника чи власника підприємства.

У законопроєкті зазначено, що в кожному разі процедура екоаудиту не має перешкоджати господарчій діяльності підприємства. Максимальну тривалість такого аудиту запропоновано обмежити одним роком.

Як повідомляла ЕкоПолітика, у Міндовкіллі зазначають, що законопроєкт "Про екологічний аудит" не потребує додаткових фінансових витрат з державного чи місцевих бюджетів.

Читайте також
Проєкт Стратегії реформування державного екоконтролю: екоспільнота дала оцінку документу
Проєкт Стратегії реформування державного екоконтролю: екоспільнота дала оцінку документу

В екоспільноті підтримують необхідність реформування системи державного екоконтролю, попри певні занепокоєння

В ЄБА розповіли про переваги реформи екоконтролю в Україні
В ЄБА розповіли про переваги реформи екоконтролю в Україні

Держекоінспекція, в силу своїх широких повноважень, була одним з важелів тиску на бізнес

Міндовкілля розширило можливості для “екобатальйону” в застосунку “ЕкоЗагроза”
Міндовкілля розширило можливості для “екобатальйону” в застосунку “ЕкоЗагроза”

За допомогою “ЕкоЗагрози” українці можуть повідомляти про всі випадки шкоди довкіллю, свідками яких вони стали

Українці можуть вступити в "екологічний батальйон" через новий застосунок "ЕкоЗагроза"
Українці можуть вступити в "екологічний батальйон" через новий застосунок "ЕкоЗагроза"

Завдяки йому кожен зможе дізнатись точну інформацію про стан повітря, води, ґрунту та інші довкіллєві дані