Мистецтвознавиця Луїза Бак заявила, що “простий” варіант вуглецевих компенсацій за авіаперельоти є однією з форм грінвошингу, а самої вуглецевої компенсації не існує.
Адже такі легкі і дешеві схеми, хоч і виконують важливу функцію, не можуть ефективно та вчасно компенсувати щойно накопичені викиди вуглецю, написала Бак у своєму блозі на The Art Newspaper.
Протягом останніх років пасажири могли заплатити комусь іншому за зменшення або видалення викидів, щоб компенсувати створений при перельоті вуглець.
“Компенсація є простим порятунком для багатьох сумлінь, які перевантажені вуглецевими газами, і авіакомпанії тепер роблять це особливо легким, пропонуючи “відпущення гріхів” у формі зручної скриньки для пожертв, яку можна поставити під час купівлі авіаквитка, або зручної квитанції про оплату для пасажирів на борту. Деякі авіакомпанії навіть заявляють, що ці компенсації пасажирів зроблять їхні рейси повністю "вуглецевонейтральними"”, – пише Бак.
Однак компанії можуть використовувати неточні розрахунки та данні щодо викидів. Розслідування Greenpeace виявило, що такі кредити базуються на несправних системах і хибних прогнозах майбутнього, які мають невеликий вплив або зовсім не впливають на поточну ситуацію.
Такі кредити багато організацій генерує для підтримки зобов’язань щодо нульових викидів.
Бак пояснила, що висаджене дерево почне поглинати вуглець через кілька десятиліть, однак воно може загинути раніше. Окрім того, необхідно підібрати “правильний” вид дерева для ґрунту та виключити можливість збільшення монокультурної плантації, що спричиняє інші проблеми.
Бак зазначила, що існує ряд схем сертифікації компенсації, однак більшість з них покладаються на скорочення викидів вуглецю протягом тривалого періоду у майбутньому. Проте людству потрібно вдвічі скоротити глобальні викиди протягом наступних 10 років, щоб уникнути найбільш катастрофічних кліматичних та екологічних сценаріїв.
“Замість того, щоб сподіватися на безпрограшну схему, яка чарівним чином нейтралізує наш вуглець, більш реалістично фінансувати проєкти, які матимуть найнегайніший стратегічний вплив, чи то збереження викопного палива в землі, захист і розширення лісів і водно-болотних угідь або перехід до кліматичних дружнє сільське господарство”, – пише вона.
Такі організації, як Client Earth, Solar Aid, Art to Acres, AgroEcology Fund або Forest People Programme, не змусять викиди зникнути, але вони пропонують ефективний спосіб взяти на себе відповідальність за неминуче утворення парникових газів і допомагають пришвидшити ширші системні зміни, які мають відбутися для чистішого, стійкішого світу.
Бак також наголосила, що незважаючи на пожертви в стратегічні вуглецеві фонди, ніщо не зрівняється з користю для навколишнього середовища від того, що люди будуть менше літати.
Вона також порадила, якщо перельоту не уникнути, подорожувати економкласом, адже перший клас створює приблизно в п’ять разів більше вуглецю.
Нагадаємо, європейські виробники палива можуть виробляти 1,83 мільйона тонн електронного гасу у 2030 році й заощадити майже 5 мільйонів тонн CO2.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, авіакомпанія LATAM, Чілі, досягла угоди з провідними світовими авіакомпаніями щодо вивчення можливостей видалення CO2 з атмосфери за допомогою системи прямого уловлювання та зберігання вуглецю в повітрі.