Китай планує впровадити систему управління вуглецевим слідом до 2027 року shutterstock

Китай планує впровадити систему управління вуглецевим слідом до 2027 року

Ганна Велика

Це допоможе китайським виробникам покращити свою конкурентоспроможність на міжнародних ринках

Міністерство екології та навколишнього середовища Китаю розробило нову “систему управління вуглецевим слідом”, яка набуде чинності у 2027 році. Ця ініціатива передбачає встановлення стандартів для вимірювання викидів вуглецю для приблизно 100 ключових продуктів у китайській економіці з поступовим розширенням цього переліку.

Про це повідомляє Reuters.

Спочатку китайські стандарти розрахунків застосовуватимуться до продуктів з високим вмістом викидів, таких як вугілля та природний газ, а також експортних товарів, таких як сталь, алюміній, літієві батареї та електромобілі.

У китайському Мінекології сподіваються до 2030 року розширити інструкції до 200 продуктів.

Цей крок свідчить про те, що Китай працює над тим, щоб наздогнати законодавство ЄС, яке, за словами директора Інституту громадських і екологічних справ у Пекіні Ма Цзюня вже “встановило чіткі правила щодо вимірювання та оприлюднення вуглецевих слідів продуктів”.

Аналітики припускають, що ці розрахунки можуть зіграти ключову роль у зусиллях Китаю зі скорочення викидів, пов’язаних із виробництвом продукції, і уникнути торгової напруженості та високих імпортних тарифів згідно з новим податком на викиди вуглецю в Європейському Союзі.

У зв’язку з тим, що європейський механізм вуглецевого коригування імпорту (CBAM) набере чинності у 2026 році, країни за межами регіону почали хвилюватися щодо можливого удару по їхньому виробництву.

 

Для чого це потрібно?

Аналітики кажуть, що цей крок Китаю спрямований на те, щоб підготувати вітчизняні компанії до розрахунку своїх викидів. Встановлення таких стандартів допоможе китайським виробникам адаптуватися до нових регуляторних вимог і покращити свою конкурентоспроможність на міжнародних ринках. Очікується, що це також стимулюватиме інновації у сфері зеленої енергетики та сталого розвитку.

Також нова “система управління вуглецевим слідом” може стати початком у запровадженні власних правил щодо низького рівня викидів вуглекислого газу – китайського варіанту CBAM.

У документі Мінекології Китаю також йдеться про те, що країна приділятиме пильну увагу торговельній політиці, пов’язаній з викидами вуглецю, у всьому світі та сприятиме міжнародному узгодженню стандартів викидів вуглецю.

“Йдеться про вимірювання [викидів – ред.] науковим і справедливим способом”, — сказав Ма Цзюнь, чия організація зібрала базу даних про вуглецевий слід понад 2000 продуктів у Китаї.

Експерти вважають, що цей крок може стати прикладом для інших країн та сприяти глобальним зусиллям у боротьбі зі зміною клімату.

У лютому ЕкоПолітика писала про те, що Китай закликали провести серйозну реформу системи торгівлі квотами на викиди (СТВ), щоб посилити глобальну декарбонізацію, а також підготуватися до сплати вуглецевого мита CBAM. Раніше у Китаї запустили програму сертифікованого скорочення викидів (CCER), яка дозволяє компаніям певних галузей промисловості торгувати своїми показниками скорочення викидів вуглецю після добровільної участі у заходах з їхнього скорочення.

Читайте також
У ЄС знизилися ціни на викиди вуглецю після пропозиції Єврокомісії щодо спрощення CBAM
У ЄС знизилися ціни на викиди вуглецю після пропозиції Єврокомісії щодо спрощення CBAM

На думку аналітиків, вплив механізму вуглецевого коригування імпорту на них поки що обмежений

CBAM: стали відомі основні нововведення для імпортерів, які пропонує Єврокомісія
CBAM: стали відомі основні нововведення для імпортерів, які пропонує Єврокомісія

Їх мають розглянути у Європейському парламенті та Раді

Єврокомісія пропонує відтермінувати продаж сертифікатів CBAM до лютого 2027 року 
Єврокомісія пропонує відтермінувати продаж сертифікатів CBAM до лютого 2027 року 

Але заплатити доведеться і за товари, імпортовані у 2026 році

Туреччина готується до запуску пілотної фази власної СТВ та розробляє свою модель CBAM
Туреччина готується до запуску пілотної фази власної СТВ та розробляє свою модель CBAM

Раніше планувалося, що система розпочне своє функціонування у 2024 році