Єврокомісія підтримала угоду між Європарламентом та Радою ЄС щодо декарбонізації авіації, а саме зобовʼязання постачальників змішувати стале авіаційне паливо (SAF) з гасом у все більшій кількості з 2025 року
Угода ReFuelEU Aviation допоможе зменшити викиди вуглецю від літаків на дві третини до 2050 року та покращити якість повітря завдяки зменшенню інших викидів, йдеться на сайті Єврокомісії.
Зазначається, що ReFuelEU Aviation є останньою угодою щодо транспортних пропозицій у рамках пакета Fit for 55.
В повідомленні розповіли, що нові правила вимагатимуть від:
- постачальників авіаційного палива – постачати щонайменше 2% SAF в аеропорти ЄС від загального обсягу палива з 2025 року та досягнути 70% до 2050;
- авіакомпаній, що вилітають з ЄС, – заправлятися лише необхідною для польоту кількістю палива. Адже вага від додаткового палива, щоб уникнути дозаправки, спричиняє додаткові викиди СО2;
- аеропортів – забезпечити придатність інфраструктури для заправки SAF.
Зазначається, що мандат на змішування охоплює біопаливо, паливо з переробленого вуглецю та синтетичне авіаційне паливо (е-паливо), але не включає продовольчі та кормові культури.
“Оскільки він застосовуватиметься на всій території ЄС, новий мандат забезпечить рівні правила гри на внутрішньому ринку ЄС, надасть правову визначеність виробникам палива і допоможе запустити великомасштабне виробництво на всьому континенті”, – йдеться у повідомленні.
У пресслужбі додали, що це також підвищить енергетичну безпеку ЄС, зменшивши залежність від енергоносіїв з третіх країн.
В повідомленні додали, що угоду мають офіційно ухвалити в Європарламенті та Раді, перш ніж вона буде опублікована в Офіційному журналі Європейського Союзу та негайно набуде чинності.
Нагадаємо, керівник кліматичної служби ЄС Франс Тіммерманс заявив, що ухвалення Європарламентом угоди щодо реформи вуглецевого ринку наблизила ЄС до завершення роботи над пакетом Fit for 55. Реформа охоплює систему торгівлі викидами (ETS), впровадження механізму регулювання вуглецевих кордонів (CBAM) та створення соціального кліматичного фонду (SCF).
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, дослідження показало, що європейські виробники палива можуть виробляти 1,83 мільйона тонн електронного гасу у 2030 році й заощадити майже 5 мільйонів тонн CO2.