Євродепутати домовилися про нові умови для ETS і CBAM shutterstock

Євродепутати домовилися про нові умови для ETS і CBAM

Катерина Бєлоусова

Пропонується поступове скасування пільг ETS для європейської промисловості з 2028 по 2034 рік

Депутати Європарламенту відновили кліматичні закони, створивши тимчасову угоду щодо ETS і CBAM, яка буде подана для нового голосування на пленарному засіданні.

Угоду уклали переговорники з правоцентристської європейської народної партії (EPP), лібералів Renew і соціал-демократів S&D, повідомляє MaltaToday.

Нова угода включає узгоджені нові дати для поступової відмови від вільних викидів (ETS) залежно від поетапного введення вуглецевого механізму CBAM.

"У нас є два переможці – кліматичні амбіції та європейська економіка", – сказав євродепутат від EPP Крістіан Елер. – "Лінія EPP була підтримана промисловістю, яка хотіла, щоб поетапний відхід від CBAM та ETS був можливим для них без зниження кліматичних амбіцій Європи".

В EPP заявили, що угода дала обом галузям перепочинок в ETS, не відмовляючись при цьому від амбітних цілей Європейської комісії з клімату.

Правоцентристським депутатам Європарламенту вдалося включити поправки до пропозицій щодо поступового скасування пільг ETS для європейської промисловості з 2028 по 2034 рік. Поетапна відмова, запропонована Єврокомісією, мала відбуватися у 2026-2032 роках, і у 2025-2030 роках за пропозицією комітету парламенту з навколишнього середовища.

Податок на імпортні товари з високим викидом вуглецю CBAM використовуватиметься для захисту європейської промисловості від конкуренції з боку компаній  країн з менш суворими кліматичними правилами. Це також перешкоджатиме європейським компаніям переносити виробництво за межі ЄС, щоб уникнути внутрішнього кліматичного законодавства.

CBAM пов’язаний з реформою ETS, яка поступово припиняє безкоштовні квоти на викиди, для захисту від "брудних" конкурентів і для запобігання витоку вуглецю (переміщення виробництва за межі ЄС).

Крім того, соціальний кліматичний фонд має на меті захистити споживачів від витрат, пов’язаних зі зростанням ціни на вуглець від ETS і CBAM, що можуть бути передані споживачам і домогосподарствам.

В матеріалі пояснили, що промисловість пропонувала довший перехідний період, тому зелені та лівоцентристські депутати Європарламенту відмовилися підтримати закон на остаточному пленарному голосуванні, адже компанії отримають подвійну компенсацію.

Пропозиція правоцентристів була менш амбітною, ніж та, за яку проголосував комітет з охорони навколишнього середовища в травні: скорочення на 63% до 2030 року в порівнянні з 67% комітету. Поступове скорочення безкоштовних квот ETS можна було б уповільнити шляхом вилучення з ринку 70 мільйонів квот у 2024 році, 50 мільйонів у 2026 році, замість того, щоб у терміни, визначені пропозицією Комісії, вилучити 117 мільйонів у 2024 році.

“Лівоцентристам вдалося вбити змінений закон, щоб повернути його до комітету з охорони навколишнього середовища та укласти нову угоду з правоцентристами”, – зазначено в матеріалі.

Нагадаємо, у Конгресі США представили законопроєкт щодо власного СВАМ.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, європейський бізнес вимагає реалістичних строків та шляхів зеленого переходу.

Читайте також
В Міндовкілля заявили, що Україна ініціює окремі правила щодо CBAM
В Міндовкілля заявили, що Україна ініціює окремі правила щодо CBAM

Президент України Володимир Зеленський та прем'єр Денис Шмигаль ставлять завдання спростити ведення бізнесу

“СВАМу бути”: Європарламент ухвалив рішення щодо вуглецевого мита
“СВАМу бути”: Європарламент ухвалив рішення щодо вуглецевого мита

Відмова від безкоштовних квот в секторах, що підпадають під CBAM, триватиме з 2027 по 2032 роки.

Уряд Великобританії врахує пропозиції екоаудиту щодо внутрішнього CBAM
Уряд Великобританії врахує пропозиції екоаудиту щодо внутрішнього CBAM

CBAM може стимулювати розробку більш низьковуглецевих продуктів на внутрішньому ринку

США запроваджують свій СВАМ: у Конгресі представили законопроєкт
США запроваджують свій СВАМ: у Конгресі представили законопроєкт

Він вводить плату за викиди вуглекислого газу не лише для імпортерів, але й для внутрішніх виробників