"Євробляхи" – більший забрудник довкілля, ніж промисловість, – гендиректор ФРУ Shutterstock

"Євробляхи" – більший забрудник довкілля, ніж промисловість, – гендиректор ФРУ

Олена Яценьо

За чотири роки ухвалили чотири закони, які дозволяють завозити в Україну побиті авто із-за кордону

В Україну імпортують чимало вживаних авто з Європи, що негативно позначається на довкіллі.

Про це генеральний директор Федерації роботодавців Руслан Іллічов заявив у інтерв’ю "Главкому".

За його словами, 45% імпортних авто, які завозять до України зі Сполучених Штатів Америки – "битки", тобто машини, які там потрапили в ДТП.

"Я запитував публічно у всіх керманичів, які мали до цього відношення. Якщо ви так любите нашу країну, Міндовкілля, то чого ви не заперечували, коли ми за три роки ввезли півтора мільйона євроблях? Чому ми за чотири роки ухвалили чотири закони, які дозволяють завозити в Україні цей брухт, який фактично основний у поточній ситуації забруднювач наших міст через СО2?" – зазначив Іллічов.

Окрім того, очільник Федерації роботодавців зазначив, що євробляхи забруднюють повітря більше, ніж промислове виробництво.

"Ми навіть робили їм пропозицію: візьміть, будь ласка, 10 підприємств з різних галузей і порахуйте, скільки сьогодні викидів СО2 дає керамічна піч і скільки викидів євробляхи. І з’ясується, що ми навезли стільки брухту, що це сотні промислових підприємств за обсягами забруднення. Але про це всі мовчать: уряд, депутати, активісти, євроінтегратори. Усі оченятка потупили й на це питання не дивляться. Тому що комусь зручно, щоб з Європейського Союзу завозився мотлох і брухт, що сьогодні в нас 45% імпортних авто зі Сполучених Штатів – це не технології, це не обладнання, це "битки", машини, які там потрапили в ДТП. Розумієте? І про це ми повинні говорити", – переконаний Іллічов.

Нагадаємо, що Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів розробило план, згідно з яким Україна до 2030 року збирається скоротити викиди на 65%. Для порівняння: ЄС планує досягти планки в 55% і запланував на ці цілі понад 500 млрд євро, тоді як українська влада досі не розробила механізму державного фінансування декарбонізації.

З огляду на це гендиректор Федерації роботодавців також озвучив ключові тези бізнес-спільноти, які намагаються донести до уряду. Перша – необхідність чітких розрахунків від уряду.

"Якщо уряд кудись приєднується і бере на себе зобов’язання, то, будь ласка, давайте чіткі стратегічні, тактичні, чіткі зрозумілі розрахунки, чому ви пропонуєте саме цей показник, а не інший", – сказав він.

По-друге, з боку держави має бути підтримка, наголосив Іллічов.

"Ми хочемо зрозуміти, де і в якому обсязі бізнес і підприємства будуть отримувати кошти та державну підтримку щодо цієї модернізації. Адже якщо ми рухаємося в екомодернізацію і беремо жорсткі зобов’язання, то, будь ласка, покажіть нам, де нам брати кошти", – зазначив він.

Третім і найголовнішим моментом, додав Іллічов, є потреба у створенні карного апарату.

"Ми не повинні паралельно нашій інтеграції в "зелену" економіку, створити величезний карний апарат, який буде ходити та "обілечувати" бізнес. Цього взагалі не повинно бути! Ось ці ключові тезиси – те, що сьогодні ми говоримо уряду", – резюмував він.

Раніше ЕкоПолітика писала, Кабінет міністрів України схвалив оновлений Національно визначений внесок України до Паризької кліматичної угоди, який передбачає зменшення викидів парникових газів до 35% від рівня 1990 року.

Також Європейська бізнес-асоціація заявила, що екомодернізація вітчизняної промисловості має відбуватися за значної фінансової підтримки держави, а не тільки коштом бізнесу. За оцінкою експертів ЕВА, проєкт Другого національно визначеного внеску України до Паризької угоди має передбачати механізми державної допомоги.

Читайте також
На АМКР проведуть позапланову перевірку через аварійний викид забруднюючих речовин
На АМКР проведуть позапланову перевірку через аварійний викид забруднюючих речовин

Попередньою причиною аварійного викиду забруднюючих  речовин у повітря вважають раптове знеструмлення виробничих потужностей від ДТЕК

ДЕІ подала запит на проведення позапланової перевірки АМКР після аварії 23 червня
ДЕІ подала запит на проведення позапланової перевірки АМКР після аварії 23 червня

Дозвіл на її проведення має дати міністр Руслан Стрілець

Кривий Ріг накрило щільним димом через аварію на АМКР
Кривий Ріг накрило щільним димом через аварію на АМКР

Наразі концентрації забруднюючих речовин уже знаходяться у межах норми

Екологічні збитки внаслідок обстрілу порту в Одеській області становлять майже 309 млн грн
Екологічні збитки внаслідок обстрілу порту в Одеській області становлять майже 309 млн грн

Внаслідок вибуху в атмосферу потрапило понад 36 тис. тонн діоксиду вуглецю