Галузь вітрової енергетики зіткнулася з кризою через гігантські розміри турбін shutterstock

Галузь вітрової енергетики зіткнулася з кризою через гігантські розміри турбін

Катерина Бєлоусова

Збільшення турбіни допомогло знизити витрати на енергію на 60%

Діаметр вітрових турбін за останні 30 років збільшився всемеро, тобто від 35 метрів у 1991 році до очікуваних 252 метрів у 2024 році.

Частина експертів галузі закликає провести стандартизацію турбін, адже біліше обладнання потребує швидкого розвитку інфраструктури, зокрема більш потужних суден, кранів тощо, повідомляє FT.

Зазначається, що у галузі відбувається так звана гонка технологій. Якщо одна з компаній випускає більший вітрогенератор, то решта вимушена розробляти аналогічні моделі. Гонка за розмір серед китайських виробників посилює конкурентний тиск.

В матеріалі підкреслили, що стрибок у збільшенні розмірів офшорних вітротурбін дозволив знизити витрати та довів, що галузь може відігравати важливу роль у декарбонізації енергетичної системи. 

За даними Міжнародного агентства з відновлюваних джерел енергії, отримання більшої кількості електроенергії від кожної турбіни допомогло знизити витрати на енергію від вітру на 60% протягом десятиліття до 2021 року.

Однак критики побоюються, що ця гонка тепер може приносити більше шкоди, ніж користі. Адже ланцюжки постачання намагаються наздогнати відставання. 

Звіт консультантів Wood Mackenzie показав, що близько половини світових установочних суден планується вивести з експлуатації, тому що вони не призначені для роботи з новими моделями турбін. Для заміни потрібно близько $13 мільярдів інвестицій. 

Багато керівників промисловості закликають закінчити еру збільшення турбін та провести стандартизацію моделей.

ft.com

В матеріалі підкреслили, що напочатку 1990-х років потужність вітротурбін сягала менше 1 МВт, зараз розробляються турбіни потужністю 18 МВт або більше, з лопатями, довшими за футбольні поля на вежах заввишки 100 метрів.

"Я не знаю жодної іншої галузі, яка просувалася б таким темпом у плані виведення нових моделей на ринок до того, як з’явиться реальний досвід обслуговування на попередніх рівнях, — сказав професор Даремського університету Саймон Хогг. – Це створило великий ризик для галузі".

У страховій компанії з відновлюваної енергетики GCube заявили, що частіше повідомляють про проблеми в роботі машин потужністю понад 8 МВт. 

Зазначається, що за останні кілька років виробники турбін зазнали значних збитків, намагаючись випускати нові моделі та утримувати низькі ціни. Окрім того, компанії зазнають тиску через інфляцію. Так шведський розробник Vattenfall у липні зупинив новий проєкт у Північному морі, а Iberdrola та Shell також виходять з угод у США.

Нагадаємо, лопаті гігантських вітрових турбін можу стати ще більшими, що, ймовірно, дозволить зменшити витрати на морських та пустельних проєктах. Наразі китайська компанія Ming Yang Smart Energy Group вже пропонує обладнання з довжиною лопатей 140 метрів.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, три вітроенергетичні компанії відмовилися від реалізації своїх великих офшорних проєктів через значне збільшення витрат на їхню реалізацію.

Читайте також
На Волині будують ВЕС на понад 20 вітряків
На Волині будують ВЕС на понад 20 вітряків

Вона не лише дасть електроенергію області, а й створить додаткові робочі місця

Стало відомо, які європейські країни лідирують у будівництві нових ВЕС
Стало відомо, які європейські країни лідирують у будівництві нових ВЕС

ЄС має пришвидшити темпи розвитку вітроенергетики, аби встигнути реалізувати свою мету у 425 ГВт до 2030 року

Експерти назвали країни-лідери та країни-аутсайдери у розвитку вітроенергетики
Експерти назвали країни-лідери та країни-аутсайдери у розвитку вітроенергетики

Багато держав зі значним потенціалом у цій сфері майже його не використовують

У Vortex Bladeless розробляють принципово нові вітрогенератори, які працюють від вібрації
У Vortex Bladeless розробляють принципово нові вітрогенератори, які працюють від вібрації

Крім них, незвичайні вітряки створює британська компанія Alpha 311 та німецький стартап SkySails