Шведські екоактивісти випустили фільм-розслідування, у якому зруйнували міф про стійкість шведської моделі лісового господарства.
Фільм виробництва Greenpeace Nordic&Protect the Forest доступний для перегляду на YouTube.
У ньому розповідається, що влада й промисловці маніпулюють статистикою, коли стверджують, ніби країна зараз як ніколи багата на ліси (що насправді не так) та є лідером у сфері захисту зелених насаджень.
За красивими словами про сталий розвиток, збереження біорізноманіття, захист природи стоять, як ідеться в ролику, насамперед комерційні інтереси таких гігантів, як IKEA, Holmen, Stora Enso. Вони та інші виробники, прикриваючись екологічністю, продають дедалі більше товарів із деревини. Зокрема, мільйони доларів витрачаються на популяризацію ідеї про те, що використання деревини для виготовлення найширшого спектра продукції є запорукою сталого майбутнього й розв’язанням кліматичної кризи.
У фільмі також пояснюють, що не так з головною пропагандистською тезою індустрії про посадку відразу кількох дерев замість кожного зрубаного. Мовляв, не можна просто вирубати й посадити ліс, бо ліс – це не тільки дерева, а ще й тендітні екосистеми, місце проживання живих істот, зокрема червонокнижних, які можуть зовсім зникнути. Тим паче висаджуються переважно монокультури, які не можуть заповнити різноманітності натуральних вікових лісів. Так, можна посадити саджанці, але для відновлення 350-річного лісу потрібно 350 років.
Окрім того, заповідники у Швеції створюються в місцях із невеликим відсотком лісового масиву, а найкращі території отримує промисловість.
Реальне розв’язання проблеми експерти і вчені бачать у скороченні споживання та збереження пралісів недоторканими.
Тизер до нього можна подивитися нижче:
Раніше ЕкоПолітика писала, що близько 40% виробників обманюють споживачів, коли рекламують свій товар і позиціонують його як екологічний.