Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря shutterstock

Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря

Романа Слісар

Через перенаправлення літаків в обхід білоруської території близько 300 рейсів були змушені змінити маршрут і тепер пролітають в середньому на 74 кілометри більше

Обхід авіакомпаніями повітряного простору Білорусі спричинив підвищення кількості викидів діоксиду вуглецю на 250 тисяч кілограмів в день.

Відповідні дані оприлюднила Європейська організація з безпеки повітряної навігації (Eurocontrol), передає Euractiv.

За повідомленням організації, до введення заборони на польоти над Білоруссю країну щодня перетинали приблизно 300 рейсів, сотню з них виконували перевізники з ЄС або Великої Британії.

Для дотримання санкцій, запроваджених проти Білорусі у травні, авіаперевізники повинні пролетіти у середньому на 74 кілометри більше, через що кількість викидів вуглецю у повітря зросла.

Eurocontrol повідомляє, що тепер через перенаправлення авіарейсів в обхід території країни щодня спалюють приблизно 79 000 кілограмів пального.

Внаслідок цього у повітря потрапляють додаткові приблизно 250 тисяч кілограмів викидів діоксиду вуглецю.

Водночас викид оксидів азоту, забруднювальних речовин, які сприяють смогу та кислотним дощам, збільшується приблизно на 1 200 кілограмів.

Довідка:

23 травня у Мінську вимушено посадили літак Ryanair, який летів з Афін до Вільнюса, начебто через загрозу замінування. Тоді літака зняли, а згодом і затримали, засновника телеграм-каналу NEXTA Романа Протасевича та його дівчину Софію Сапегу. Міжнародна спільнота обурилася такими діями режиму Олександра Лукашенка, після чого низка держав зупинила авіасполучення з Білоруссю, серед них і Україна.

Агентство Європейського Союзу з авіаційної безпеки (EASA), регулюючий орган ЄС, 25 травня 2021 року видало рекомендацію для авіакомпаній уникати білоруського повітряного простору через випадок зпримусовим приземленням літака Ryanair у Мінську.

"Обставини, пов’язані з цим, викликають серйозні сумніви щодо поваги Білорусі до міжнародних правил цивільної авіації", – зазначається у бюлетені EASA з питань безпеки.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що уряд Швеції має намір підняти аеропортові збори для авіакомпаній, які використовують літаки з високим рівнем викидів у довкілля.

 

Читайте також
Найвпливовіша політична група ЄС хоче заморозити CBAM і скасувати цілі з ВДЕ
Найвпливовіша політична група ЄС хоче заморозити CBAM і скасувати цілі з ВДЕ

Політики пропонують повернутися до епохи, яка передувала "зеленій хвилі" 2019 року

ЄС може стикнутися із браком коштів для своїх кліматичних цілей вже у 2027 році, – ЄЦБ
ЄС може стикнутися із браком коштів для своїх кліматичних цілей вже у 2027 році, – ЄЦБ

Одна з причин полягає у необхідності країн блоку повертати кошти, отримані на відновлення після пандемії COVID-19

Оновлення у Директиві ЄС щодо промислових викидів і декарбонізації: стали відомі деталі
Оновлення у Директиві ЄС щодо промислових викидів і декарбонізації: стали відомі деталі

Держави-члени ЄС мають ще трохи більше ніж 17 місяців для її транспонування в національне законодавство

ЄС виділяє додаткові €2,7 млрд доходів від СТВ на проєкти декарбонізації та енергоефективності
ЄС виділяє додаткові €2,7 млрд доходів від СТВ на проєкти декарбонізації та енергоефективності

Серед них проєкти модернізації багатоквартирних будинків, розвиток систем зберігання електроенергії, скорочення викидів CO2 під час виробництва тепла та інші