Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря shutterstock

Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря

Романа Слісар

Через перенаправлення літаків в обхід білоруської території близько 300 рейсів були змушені змінити маршрут і тепер пролітають в середньому на 74 кілометри більше

Обхід авіакомпаніями повітряного простору Білорусі спричинив підвищення кількості викидів діоксиду вуглецю на 250 тисяч кілограмів в день.

Відповідні дані оприлюднила Європейська організація з безпеки повітряної навігації (Eurocontrol), передає Euractiv.

За повідомленням організації, до введення заборони на польоти над Білоруссю країну щодня перетинали приблизно 300 рейсів, сотню з них виконували перевізники з ЄС або Великої Британії.

Для дотримання санкцій, запроваджених проти Білорусі у травні, авіаперевізники повинні пролетіти у середньому на 74 кілометри більше, через що кількість викидів вуглецю у повітря зросла.

Eurocontrol повідомляє, що тепер через перенаправлення авіарейсів в обхід території країни щодня спалюють приблизно 79 000 кілограмів пального.

Внаслідок цього у повітря потрапляють додаткові приблизно 250 тисяч кілограмів викидів діоксиду вуглецю.

Водночас викид оксидів азоту, забруднювальних речовин, які сприяють смогу та кислотним дощам, збільшується приблизно на 1 200 кілограмів.

Довідка:

23 травня у Мінську вимушено посадили літак Ryanair, який летів з Афін до Вільнюса, начебто через загрозу замінування. Тоді літака зняли, а згодом і затримали, засновника телеграм-каналу NEXTA Романа Протасевича та його дівчину Софію Сапегу. Міжнародна спільнота обурилася такими діями режиму Олександра Лукашенка, після чого низка держав зупинила авіасполучення з Білоруссю, серед них і Україна.

Агентство Європейського Союзу з авіаційної безпеки (EASA), регулюючий орган ЄС, 25 травня 2021 року видало рекомендацію для авіакомпаній уникати білоруського повітряного простору через випадок зпримусовим приземленням літака Ryanair у Мінську.

"Обставини, пов’язані з цим, викликають серйозні сумніви щодо поваги Білорусі до міжнародних правил цивільної авіації", – зазначається у бюлетені EASA з питань безпеки.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що уряд Швеції має намір підняти аеропортові збори для авіакомпаній, які використовують літаки з високим рівнем викидів у довкілля.

 

Читайте також
Єврокомісія розширила коло проєктів, які зможуть отримати кошти від ЄС на декарбонізацію
Єврокомісія розширила коло проєктів, які зможуть отримати кошти від ЄС на декарбонізацію

Консультативну допомогу нададуть також ініціативам, які підпадають під систему торгівлі викидами ETS2 

2 липня Єврокомісія запропонує нову, більш гнучку кліматичну мету ЄС, – ЗМІ
2 липня Єврокомісія запропонує нову, більш гнучку кліматичну мету ЄС, – ЗМІ

Чиновники змушені шукати можливості для компромісу та зменшення рівня невдоволення з боку урядів і законодавців

Частка кліматично орієнтованих європейських компаній за 6 років зросла у 7,5 разів 
Частка кліматично орієнтованих європейських компаній за 6 років зросла у 7,5 разів 

На думку аналітиків, це є "глибоким зрушенням" та кидає виклик наративу про те, що бізнес розглядає "зелені" правила як загрозу для прибутку

Ще мінус один: Австрія відмовилася підтримати кліматичну мету ЄС на 2040 рік
Ще мінус один: Австрія відмовилася підтримати кліматичну мету ЄС на 2040 рік

Такий крок країни позбавляє Брюссель ще одного союзника у боротьбі за амбітне зниження викидів