Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря

Через авіаізоляцію Білорусі в ЄС зросла кількість викидів вуглецю у повітря shutterstock

Романа Слісар

Через перенаправлення літаків в обхід білоруської території близько 300 рейсів були змушені змінити маршрут і тепер пролітають в середньому на 74 кілометри більше

Обхід авіакомпаніями повітряного простору Білорусі спричинив підвищення кількості викидів діоксиду вуглецю на 250 тисяч кілограмів в день.

Відповідні дані оприлюднила Європейська організація з безпеки повітряної навігації (Eurocontrol), передає Euractiv.

За повідомленням організації, до введення заборони на польоти над Білоруссю країну щодня перетинали приблизно 300 рейсів, сотню з них виконували перевізники з ЄС або Великої Британії.

Для дотримання санкцій, запроваджених проти Білорусі у травні, авіаперевізники повинні пролетіти у середньому на 74 кілометри більше, через що кількість викидів вуглецю у повітря зросла.

Eurocontrol повідомляє, що тепер через перенаправлення авіарейсів в обхід території країни щодня спалюють приблизно 79 000 кілограмів пального.

Внаслідок цього у повітря потрапляють додаткові приблизно 250 тисяч кілограмів викидів діоксиду вуглецю.

Водночас викид оксидів азоту, забруднювальних речовин, які сприяють смогу та кислотним дощам, збільшується приблизно на 1 200 кілограмів.

Довідка:

23 травня у Мінську вимушено посадили літак Ryanair, який летів з Афін до Вільнюса, начебто через загрозу замінування. Тоді літака зняли, а згодом і затримали, засновника телеграм-каналу NEXTA Романа Протасевича та його дівчину Софію Сапегу. Міжнародна спільнота обурилася такими діями режиму Олександра Лукашенка, після чого низка держав зупинила авіасполучення з Білоруссю, серед них і Україна.

Агентство Європейського Союзу з авіаційної безпеки (EASA), регулюючий орган ЄС, 25 травня 2021 року видало рекомендацію для авіакомпаній уникати білоруського повітряного простору через випадок зпримусовим приземленням літака Ryanair у Мінську.

"Обставини, пов’язані з цим, викликають серйозні сумніви щодо поваги Білорусі до міжнародних правил цивільної авіації", – зазначається у бюлетені EASA з питань безпеки.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що уряд Швеції має намір підняти аеропортові збори для авіакомпаній, які використовують літаки з високим рівнем викидів у довкілля.

 

Читайте також
Фон дер Ляєн ризикує втратити більшість: депутати заблокували послаблення екологічних директив ЄС
Фон дер Ляєн ризикує втратити більшість: депутати заблокували послаблення екологічних директив ЄС

Праві політичні сили ЄС вважають, що надмірна екологічна регуляція душить бізнес

Бізнес виграє, клімат чекає: Єврокомісія планує змінити пріоритети у 2026 році
Бізнес виграє, клімат чекає: Єврокомісія планує змінити пріоритети у 2026 році

Комісія ЄС планує внести зміни до термінології щодо відновлюваної енергетики

Попри тиск Трампа Євросоюз відмовився поступатися екологічними нормами заради торгівлі
Попри тиск Трампа Євросоюз відмовився поступатися екологічними нормами заради торгівлі

ЄС не використовуватиме документ, розроблений США для переговорів, щоб зберегти динаміку “зеленого курсу”

Уряди ЄС зривають дедлайн щодо фінансування доступного "зеленого переходу”
Уряди ЄС зривають дедлайн щодо фінансування доступного "зеленого переходу”

Це загрожує затримкою виплати коштів, призначених для захисту найбідніших європейців