Світові дизайнери та кутюрні бренди розвивають екологічну моду, яка передбачає розвиток “повільної” моди, декарбонізацію виробництва та мінімізацію відходів.
Крім одягу, деякі дизайнери намагаються застосувати стійкі методи для ювелірних виробів, повідомляє Moneycontrol.
Дизайнерка Рідхі Мехра каже, що її лінія співпрацює з виробниками, які віддають перевагу декарбонізації виробництва та обробки матеріалів, а також мінімізації виробництва та виробничих відходів.
Це також означає використання високоякісних, міцних тканин, щоб створити ансамбль, який прослужить довго та сприяє повторному використанню. Міцний одяг та дизайн – на відміну від швидкої моди – сприяють як довгостроковому використанню, так і тому, що називається модною циркулярністю (коли одяг призначений для використання та повторного використання – це зменшує вплив гардеробу на навколишнє середовище).
Дизайнерка Сарика Какранія, засновник бренду Pink City, пояснює, що для перспективної бізнес-моделі важливо враховувати питання, звідки продукт потрапляє до споживача і куди потрапляє після використання.
"Сьогодні клієнти як будь-коли обізнані про вплив життєвого циклу продукту, і все частіше очікують, що підприємства продемонструють лідерство у стійкості", – додала Какранія.
Засновник Gulabo Jaipur Салоні Панвар пояснює, що “повільна” мода є зеленою та стійкою.
“Я прагну створювати довговічний одяг, який можна носити знову і знову. Я підтримую повільну моду, яка є вічнозеленою та в основному стійкою, тому, коли одяг подарують або викинуть, він не завдасть шкоди екосистемі. Ми з командою намагаємося максимально зменшити кількість відходів, тому в нашому магазині також немає пластику. Ми використовуємо пакети, які виготовляємо з відпрацьованих тканин", – каже Панвар.
Мегна Гоял, засновниця лейбла Summer Somewhere, погоджується, що довгострокове використання є ключовим.
"Для сталого дизайну/моди ключем є забезпечення високоякісного одягу, який має довговічність. Другий рівень стійкої моди – це те, щоб дизайн був позачасовим, що означає, що ви можете носити його протягом багатьох років, і він все одно буде в моді. І нарешті, якщо ви більше не хочете носити цей одяг або вам це просто набридло, ви можете його перепродати", – каже Гоял.
Вона пояснила, що компанії повинні зменшити вплив на навколишнє середовище, щоб бути сталим. Так лейбл Summer Somewhere використовую тканини місцевого виробництва від етичних постачальниківі кожен предмет ретельно розроблений для підтримки свідомого способу життя з акцентом на довговічну якість. Окрім того, клієнти можуть перепродати свій одяг на сайті бренду.
"Екологічний розвиток означає уважне ставлення до процесу. Коли є більш стійкі варіанти, ми змінюємось", – пояснює засновниця лейблу Flirtatious Аакріті Гровер.
Flirtatious виробляє кожну річ окремо після отримання замовлення. Так бренд виробляє тільки необхідну кількість речей і зводить до мінімуму залишки та відходи. Також це дозволяє відійти від бізнес-моделі швидкого продажу, використання та викидання.
Ведіка М. Сонталія, засновник і креативний директор бренду Vedika M, пояснює, що стійкість виходить за рамки лише текстилю і поширюється на виробництво, умови праці, чесну торгівлю та те, наскільки ми прагнемо зменшити вуглецевий слід.
“Розуміння того, як маленькі кроки можуть призвести до великого внеску у стале майбутнє, є ключовим", – сказали співзасновники та креативні директори бренду Еш Бхамбрі та Абхінав Гупти.
Крім одягу, такі дизайнери, як Вівек Рамабхадран, також намагаються застосувати стійкі методи моди в дизайні ювелірних виробів.
"Ми прагнемо надихнути на зміни, зменшивши обсяг видобутку, який створюється ювелірними виробами", – каже Рамабхадран, засновник бренду Aulerth.
Він пояснив, що видобуток золота генерує понад 150 мільйонів тонн викидів CO2. Кільце із золота вагою 9 грам і 22 карата утворило б понад 20 тонн токсичних відходів, що сягає близько 6 мільярдів тонн щорічно.
"Наші ювелірні вироби виготовляються з латуні, яка переробляється після промислового використання (автомобілі, будівельне обладнання тощо) і переробляється для отримання високоякісних ювелірних виробів", — каже Рамабхадран.
Бренд також використовує штучне каміння, щоб забезпечити мінімальний або нульовий слід видобутку, з найменшою екологічною шкодою та без шкоди для цілісності конструкції.
Нагадаємо, FSC закликала бренди одягу перейти на "зелену" моду.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, модний одяг перетворюється на сміття та забруднює океан.