Україна посідає 21-е місце у рейтингу інвестиційного потенціалу країн, що розвиваються, і 48-е у світі щодо здійснення енергопереходу.
Кумулятивна оцінка становить 1,74 з 5, за даними BloombergNEF, передає GreenDeal.
Звіт Climatescope, який проводиться щорічно аналітичним центром агентства Bloomberg, охоплює 136 країн світу, з яких 107 ті, що розвиваються та 29 розвинених.
Аналітики відзначили, що у 2019 році, згідно з проектом Національного кадастру антропогенних викидів за 1990-2019 роки, викиди CO2 склали 332 млн. тонн – 37,6% від рівня 1990 року. Хоча згідно з виконанням Першого національно-визначеного внеску до Паризької угоди скорочення викидів до 60% від рівня 1990 року необхідно досягти до 2030 року.
Крім того, на рейтинг вплинуло і зобов'язання скоротити викиди на 65% до 2030 року і наростити до 2035 року частку ВДЕ в електроміксі до 25%, відповідно до Оновленого національно-визначеного внеску.
“Україна виконала попередню мету щодо збільшення частки ВДЕ до 11% до 2020 року, зокрема завдяки фінансовим стимулам та пільгам з боку уряду”, – сказано у матеріалі.
Аналітики також згадують про "зелені" аукціони, які очікуються у 2022-2025 роках.
І хоч Україна на кліматичному саміті у Глазго COP26 пообіцяла відмовитися від вугільної енергетики до 2035 року, віце-прем'єр України Ольга Стефанишина повідомила, що Кабмін не затверджував офіційних документів і Міністерству енергетики належить скоригувати цю дату.
Експерти звернули увагу на мету Національної транспортної стратегії. Так, до 2030 року у внутрішніх перевезеннях частка електротранспорту має становити 75%. Крім того, вони відзначили важливість законопроєкту, який регламентує роботу на маршрутах тільки електробусів після 2030 року та законопроекту, який забороняє імпорт бензинових та дизельних автомобілів в Україну з 2030 року.
“Незважаючи на відсутність грантів чи кредитів для покупки електромобілів, Україна має намір за підтримки ЄБРР запровадити безвідсоткові кредити на ці цілі, нагадують у BloombergNEF. Водночас наголошується, що в Україні з 2016 року не стягується ввізне мито на електромобілі та до 2022 року продовжено звільнення від сплати ПДВ”, – йдеться у публікації.
Україна дуже залежить від газу в опаленні будівель, тоді як стандарти енергоефективності перебувають на мінімальному рівні. Аналітики наголосили, що у ЖКГ найслабша динаміка розвитку. Проте, вони згадали про програму "теплих кредитів".
Нагадаємо, Bloomberg представив рейтинг "зелених" мільярдерів.