Автошини забруднюють повітря у 2000 разів більше, ніж вихлопи — дослідження shutterstock

Автошини забруднюють повітря у 2000 разів більше, ніж вихлопи — дослідження

Олена Яценьо

Покришки містять великий спектр токсичних сполук, зокрема й канцерогенних, які потрапляють не лише у повітря, але й воду та ґрунт

Часточки, що утворюються від стирання автомобільних покришок, забруднюють повітря майже у 2000 разів сильніше, ніж вихлопні гази з випускних систем сучасних автомобілів.

Про це з посиланням на дані незалежного дослідження, проведеного компанією Emissions Analytics, повідомило видання The Guardian.

Регулювання викидів, що діють у розвинених країнах, змушують виробників удосконалювати фільтри. Тож більшість автівок, що їздять нині європейськими дорогами, мають значно нижчі рівні викидів, ніж це дозволено. Однак загальна кількість автомобілів у світі повсякчас зростає, а заразом і частка забруднення від автомобільної гуми.

За словами аналітиків, автошини містять великий спектр токсичних сполук, зокрема й канцерогенних, які потрапляють не лише у повітря, але й воду та ґрунт.

Дослідження показало, що покришки виробляють понад 1 трлн ультрадисперсних частинок на кожен пройдений кілометр, тобто мікрочастинки, які дрібніші за 23 нанометри. Такі малі часточки можуть потрапляти в кровотік. А ще їх дуже складно виміряти, тому їхня наявність нині не регулюється ані в ЄС, ані в США.

"Покришки стрімко обганяють вихлопні труби як головне джерело викидів від автівок. Натомість вихлопні труби сьогодні настільки чисті, що якби ідея регулювати їх з’явилася просто зараз, ніхто навіть не визнав би це важливим", — сказав представник Emissions Analytics Нік Молден.

За його словами, самі тільки легковики та вантажівки в США та Великій Британії виробляють 300 тисяч тонн частинок від покришок щороку. Однак поки не існує обмежень на ступінь зношування шин і мало правил щодо хімічних речовин, які вони містять.

Загалом дослідили покришки 14 різних брендів на автомобілі Mercedes у звичайних дорожніх умовах.

Тести довели, що вживані покришки виділяють понад 36 міліграмів частинок на кожен кілометр ходу, тоді як викиди з вихлопної труби становлять у середньому 0,02 міліграма на кілометр — тобто в 1850 разів менше. Агресивний стиль їзди, хоча й без формального порушення правил, збільшує рівень забруднення в сотні разів.

На думку Молдена, найлегшим заходом була б заборона низки найтоксичніших видів покришок певних брендів.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, голова Всеукраїнської екологічної ліги Тетяна Тимочко назвала найбільше джерело забруднення повітря в містах України.

Нагадаємо також, що колишній голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований під час презентації "Автомобіль: їздити не можна утилізувати" розповів, скільки чадного газу й діоксиду азоту за рік виділяє одне авто.

Тим часом у журналі Lancet написали, що у світі через забруднення повітря, спричинене дорожнім рухом, відбувається майже 2 млн нових випадків дитячої астми.

Читайте також
Заборона авто з ДВЗ: ЄС зробив ще один крок
Заборона авто з ДВЗ: ЄС зробив ще один крок

Це означає близький кінець гри для авто на двигунах внутрішнього згорання

В Нідерландах створили перший в світі електромобіль на сонячних батареях
В Нідерландах створили перший в світі електромобіль на сонячних батареях

Більш доступні сонячних авто за стартовою ціною €30 000 почнуть виробляти наприкінці 2024 року, або на початку 2025 року

У Європарламенті підтримали заборону реєстрації авто з ДВЗ
У Європарламенті підтримали заборону реєстрації авто з ДВЗ

З 2035 року реєстрації підлягатимуть лише електромобілі

Airgas випробує "найпотужнішу" вантажівку Hyzon на водневому двигуні
Airgas випробує "найпотужнішу" вантажівку Hyzon на водневому двигуні

Нова модель відповідає цілям, які компанія ставить перед собою щодо вуглецевої нейтральності