Аеропорт Амстердама хоче заборонити приватні літаки бізнесменів та зірок bloomberg.com

Аеропорт Амстердама хоче заборонити приватні літаки бізнесменів та зірок

Катерина Бєлоусова

Близько 30%-50% рейсів приватних літаків припадає на місця відпочинку

Найбільший аеропорт Нідерландів Схіпхол, що в Амстердамі, хоче заборонити приватні літаки з 2026 року.

У 2022 році аеропорт прийняв близько 17 000 рейсів приватних літаків, що спричинило непропорційну кількість шуму та створило у 20 разів більше викидів СО2 на пасажира, ніж комерційні рейси, повідомляє Bloomberg.

В матеріалі розповіли, що, хоча наміри аеропорту можуть не втілитися, це створить певний прецедент. Приклад Схіпхола може бути передвісником того, як інші країни справляються з перетином багатства, кліматичної політики та зростаючої негативної реакції на викиди, які вважаються особливо безпричинними.

"Я розумію, що наш вибір може мати значні наслідки для авіаційної промисловості, але він необхідний, — сказав Рууд Сондаг, тимчасовий виконавчий директор Royal Schiphol Group. – Це свідчить про те, що ми серйозні."

Зазначається, що заходи щодо обмеження викидів і шумового забруднення в аеропорту Схіпхол почалися у 2022 році, коли уряд Нідерландів - мажоритарний власник Royal Schiphol Group - запропонував скоротити щорічну кількість рейсів аеропорту до 440 000 до 2024 року з нинішніх 500 000. Пізніше уряд запропонував обмеження на 460 000 рейсів як проміжний крок, але авіакомпанії оскаржили обмеження в суді. Схіпхол також оголосив про низку додаткових заходів, зокрема заборону нічних польотів і приватних літаків з 2026 року. 

За даними Схіпхолу, близько 30%-50% рейсів приватних літаків припадає на місця відпочинку, зокрема Ібіцу, Канни та Інсбрук.

В матеріалі підкреслили, що малі авіаційні компанії розкритикували такі наміри. Адже приватні літаки є важливим інструментом для бізнесу. 

Інші критики стверджують, що заборона приватних літаків в одному аеропорту не має сенсу, оскільки пасажири просто обиратимуть інший. Окрім того, такі літаки менші за комерційні та мають заможніших користувачів. Тому вони є своєрідним майданчиком для таких інновацій, як живлення від акумуляторів і синтетичного авіаційного палива, який отримують з відпрацьованої олії, жирів та цукрових культур. 

“Хоча на приватні рейси припадає лише 4% світових викидів вуглецю від авіації, це несправедливість, яка дратує”, – йдеться у матеріалі.

Дослідження 2019 року показало, що багатша половина світу відповідає за 90% викидів повітряних перевезень, а приватний літак викидає до 2 метричних тонн CO2 протягом однієї години польоту.

Звіт Інституту політичних досліджень, США, показав, що кількість приватних літаків у всьому світі зросла більш ніж удвічі за останні 20 років. У 2022 році приватні літаки здійснили рекордні 5,3 мільйона рейсів, а викиди від авіації збільшилися на 23% з початку пандемії.

Дослідження голландської консалтингової компанії з охорони навколишнього середовища CE Delft, на замовлення Грінпіс, показало, що у 2022 році в Європі кількість рейсів зросла на 64%, що призвело до майже подвоєння викидів CO2. 

Нагадаємо, дослідження Міжнародного енергетичного агенства (МЕА) показало, що викиди вуглецю різняться в групах доходу, так найбагатший 1% населення світу створює в 1000 разів більше CO2, ніж 1% найбідніших.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Єврокомісія підтримала угоду між Європарламентом та Радою ЄС щодо декарбонізації авіації, а саме зобовʼязання постачальників змішувати стале авіаційне паливо (SAF) з гасом у все більшій кількості з 2025 року.

Читайте також
Викиди скорочуються у важких для зниження секторах, але не досягають нуля до 2050 року, – звіт
Викиди скорочуються у важких для зниження секторах, але не досягають нуля до 2050 року, – звіт

За поточними оцінками, ціни на продукцію з нульовим рівнем викидів вуглецю зростуть на 40-70%

Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції

Це черговий етап декарбонізації процесів виготовлення цементу, товарного бетону і залізобетонних виробів

Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ

Також вже є деталізований план будівництва резервних електростанцій

Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO
Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO

Аналітики впевнені, що для досягнення кліматичної мети зі скорочення викидів парникових газів потрібно подвоїти інвестиції у заходи “зеленого переходу”