Реформа екологічного контролю є наскрізною. Без неї жодна з наших реформ — ні реформа в сфері управління відходами, а ні в лісовому господарстві, а ні у водному господарстві, в промисловому забрудненні — не запрацює.
Ми дуже чітко розуміємо, щоб ця реформа запрацювала, вона має бути дієвою, а також враховувати інтереси громадськості та бізнесу. Потрібно, щоб Державна екологічна інспекція або інший будь-який орган, який прийде на зміну цьому органу, показував дієві результати і був запобіжником перш за все екологічних проблем, а не тим органом, який просто приходить на підприємство та штрафує його.
Для того, щоб це запрацювало нам потрібна комплексна реформа. Саме тому ми направили на доопрацювання та відхилили декілька законопроєктів, які точково вносили зміни в чинне законодавство. Адже воно тільки підвищувало штрафи чи давало точкові повноваження для працівників Державної екологічної інспекції.
Законопроєкт №3091 "Про державний екологічний контроль" є тією реформаторською новиною для нашого законодавства, яка виводить частково діяльність Державної екологічної інспекції з-під лав закону "Про основні засади державного контролю та нагляду в господарський сфері". Для чого це необхідно? Тому що, інакше державний екологічний контроль, на жаль, працювати не буде. Природа сама себе захистити не може. Для захисту навколишнього природного середовища, для захисту людей від підвищеного забруднення або від наслідків інших явищ потрібен підвищений контроль. І цей контроль має бути забезпечений саме цим законопроєктом. Я, як голова комітету з питань екологічної політики та природокористування, можу запевнити вас, що ми будемо розглядати цей законопроєкт вкрай якісно та конструктивно.
Ми доопрацювали його до повторного першого читання. Також будемо його доопрацювати і між першим та другим читанням. Ми згодні проводити найширші обговорення цього законопроєкту на будь-якому етапі. Для нас вкрай необхідно, щоб цей інструмент та установа запрацювали.