З появою нових екологічних вимог питання переходу до стандартів Euro 6 ставить питання досить гостро для українських пасажирських перевізників та кінцевих споживачів в цілому.  У цьому контексті українські перевізники мають унікальну можливість не лише відповідати сучасним екологічним стандартам, але й значно підвищити якість наданих послуг. Перехід на транспортні засоби зі стандартом Euro 6 дозволяє забезпечити зменшення рівня викидів, підвищити престиж компанії, розширити свої маршрути в європейські країни, де діє  Euro 6 та залучити більш екологічно свідомих клієнтів.

Стандарт Євро 6 – крок до покращення екології

Стандарт Euro 6, прийнятий у 2014 році, став черговим кроком на шляху до скорочення викидів шкідливих речовин. Він передбачає жорсткіші норми щодо обмеження оксиду азоту (NOx), твердих часток та інших шкідливих речовин у вихлопних газах.

Згідно з новим стандартом Euro 6, для автобусів з бензиновими та дизельними двигунами діють різні обмеження. Для автомобілів з дизельним двигуном допустимий рівень викидів оксидів азоту (NOx) знижено з 180 мг/км до 80 мг/км, а вуглеводнів — з 230 мг/км до 170 мг/км. Допустимий рівень викидів оксидів азоту (NOx) для автомобілів з бензиновим двигуном залишено на рівні 60 мг/км, в той же час допустимий рівень викидів вуглеводнів залишено на рівні 100 мг/км.

Згідно з дослідженнями, перехід на Euro 6 може зменшити викиди оксиду азоту до 80% у порівнянні з Euro 5, що суттєво покращить екологічну ситуацію у містах. Відповідно, збільшення частки транспортних засобів з двигунами Euro 6 стане важливим кроком для покращення екологічної ситуації в Україні та відповідатиме загальносвітовим тенденціям. Впровадження цих стандартів, які вже діють у Європі, є необхідним для українських перевізників, що працюють на міжміських маршрутах, як великих, так і середніх. Дотримання європейських стандартів без сумніву покращить екологічну ситуацію, сприятиме зниженню витрат на утилізацію відходів та забезпечить конкурентоспроможність на міжнародних ринках.

Світовий досвід 

Країни з розвиненою економікою, як-от Франція чи Німеччина, активно заохочують купівлю електроавтобусів для міських перевезень, які відповідають найвищим екологічним стандартам. Щодо міжміських перевезень, то там переважно використовують дизельне паливо, але лише за стандартом Euro 6. В Європі можна користуватися автомобілем навіть з Euro 0, проте за це стягуються вищі податки.

Також, якщо автомобіль має екостандарт нижче Euro 5, то в деяких містах може не мати права в'їжджати до деяких центральних частин, що досить поширено в Німеччині. У Франції за утилізацію старого дизельного авто надають знижку 10 тисяч євро на купівлю нового електромобіля.

Що чекає на Україну та українських перевізників

Нові економічні виклики будуть пов'язані насамперед з вартістю впровадження нових технологій та оновленням автопарку. В першу чергу ці зміни стосуватимуться внутрішніх перевізників, оскільки міжнародні вже дотримуються стандартів, але часто закуповують вживані автобуси з Європи.

Незважаючи на всі переваги, українські виробники ще не почали масово випускати автобуси з двигунами Euro 6. Причиною цього є високі витрати на виробництво та відсутність стимулів від держави.

Більшість автобусів, які курсують в українських містах, мають двигуни стандарту Euro 5 та нижче. Це створює певний бар'єр для модернізації транспортного парку, оскільки потребує додаткового фінансування та технологічних оновлень.

Що залишається? Обирати транспорт все ж з новими стандартами, аби уникнути подальших можливих колізій, або ж готуватися до зміни автопарку у майбутньому, що може суттєво “вдарити” по бюджету.

Економічні та екологічні переваги нового Prestij від TEMSA

Перехід на Euro 6, хоч і вимагає значних інвестицій, обіцяє довгострокові економічні та екологічні вигоди. Хоча Україна поки що відстає від європейських країн у впровадженні стандартів Euro 6 у міському транспорті, тенденції свідчать про невідворотність цих змін.

Одним з рішень для коротких та середніх дистанцій є модель автобусу Prestij SX, яка відповідає всім нормам Європи та України. Цей автобус має 30 місць, що дозволяє максимально комфортно розмістити пасажирів, та низьку витрату палива, що є економічно вигідним. Це особливо важливо, оскільки не всі маршрути заповнені на 100 відсотків, і великий автобус на 50-60 місць може їздити напівпорожнім. Таким чином, автобус з 30 місцями є оптимальним рішенням, що поєднує економію палива та комфорт для пасажирів. Більше того, цей автобус відповідає не тільки екологічним стандартам, затвердженим у Європі, а й містить ряд систем безпеки такі як ABS, ASR, EBS, ESC, LDWS  та автоматичну систему пожежогасіння в моторному відділі, це гарантує безпечну подорож для всіх пасажирів. Також він обладнаний потужним кондиціонером, що забезпечує комфортні умови в будь-яку погоду.

Важливо, щоб держава та приватний сектор спільно працювали над створенням умов для модернізації транспортного парку, що забезпечить економічні та екологічні вигоди для суспільства.