ЄС перегляне заборону на продаж авто з ДВЗ, заплановану на 2035 рік

ЄС перегляне заборону на продаж авто з ДВЗ, заплановану на 2035 рік shutterstock.com

Ілля Федунь

У Європі попит на електротранспорт нижчий, ніж у Китаї

У кінці року Єврокомісія перегляне цільовий показник нульових викидів CO2 для транспорту з двигунами внутрішнього згорання до 2035 року. Раніше оновлення планувалося у 2026 році.

Про це повідомляють представники Єврокомісії, передає видання Reuters.

Низка урядів ЄС розкритикували прагнення Єврокомісії заборонити продаж авто на ДВЗ, адже їх хвилювало питання вільного вибору споживачів і доцільності переходу на “чистий” транспорт. Зокрема, Італія, Португалія, Словаччина, Болгарія та Румунія закликали відтермінувати заборону.

Німеччина також за поступовий перехід на екологічний транспорт, а не за повну заборону автомобілів на ДВЗ.

“2035 рік не може бути жорстким терміном впровадження заборон на ДВЗ. Це технічно нездійсненно”, – заявив канцлер Німеччини Фрідріх Мерц.

Труднощі реалізації заборони ДВЗ у ЄС

Пропозиція Комісії, яка має на меті заборонити використання транспорту на ДВЗ до 2035 року, отримала, зокрема, масову критику з боку європейських виробників автомобілів на тлі зниження попиту на електромобілі.

Окрім слабкого попиту на електротранспорт у Європі, китайські виробники пропонують електромобілі за значно нижчими цінами, що змушує європейських автовиробників боротися з азійськими лідерами ринку.

Імпортні тарифи США також ускладнили для європейських автовиробників доступ до американського ринку, що створило ще одне навантаження на європейське автомобілебудування.

Підтримка автозаводів у ЄС

У березні Єврокомісія презентувала план порятунку автомобільної промисловості ЄС, яка забезпечує 13 млн робочих місць і становить 7% валового внутрішнього продукту блоку. План залучає €1,8 млрд для забезпечення сировиною для виробництва акумуляторів у ЄС та €1 млрд до 2027 року для підтримки інновацій в автомобільному секторі.

Нагадаємо, що у червні 2022 року Європарламент підтримав запропоновані Єврокомісією зміни до правил контролю за шкідливими викидами, які передбачають повну заборону авто з ДВЗ із 2035 року.

Також міністри охорони довкілля 27 країн – членів ЄС погодили скорочення викидів вуглекислого газу від нових автомобілів до нуля у 2035 році.

Зокрема, у лютому 2023 року Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів вуглецю для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів, що є частиною пакета Fit for 55.

Крім того, у березні 2023 року ЕкоПолітика писала, що запровадження в Європі нових стандартів щодо викидів вуглецю від автотранспорту, зокрема заборона на нові авто з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, може вплинути на українські норми викидів.

Читайте також
Уряд підтримав продовження пільг на електромобілі до 2027 року
Уряд підтримав продовження пільг на електромобілі до 2027 року

Нардепи продовжили скасування ПДВ і мита ще на 1 рік

10 найкращих електромобілів за першу частину 2025 року
10 найкращих електромобілів за першу частину 2025 року

Лідерами топу стали електромобілі корейського автопрому

Кожне друге авто, придбане українцями у серпні, було електричним
Кожне друге авто, придбане українцями у серпні, було електричним

Найбільшу частку купівлі електромобілів займає "свіжий" імпорт — переважно з Китаю та США, – Мінфін

Які області України лідирують за продажем електромобілів
Які області України лідирують за продажем електромобілів

Українці найчастіше купують електротранспорт китайського виробництва