У кінці року Єврокомісія перегляне цільовий показник нульових викидів CO2 для транспорту з двигунами внутрішнього згорання до 2035 року. Раніше оновлення планувалося у 2026 році.
Про це повідомляють представники Єврокомісії, передає видання Reuters.
Низка урядів ЄС розкритикували прагнення Єврокомісії заборонити продаж авто на ДВЗ, адже їх хвилювало питання вільного вибору споживачів і доцільності переходу на “чистий” транспорт. Зокрема, Італія, Португалія, Словаччина, Болгарія та Румунія закликали відтермінувати заборону.
Німеччина також за поступовий перехід на екологічний транспорт, а не за повну заборону автомобілів на ДВЗ.
“2035 рік не може бути жорстким терміном впровадження заборон на ДВЗ. Це технічно нездійсненно”, – заявив канцлер Німеччини Фрідріх Мерц.
Труднощі реалізації заборони ДВЗ у ЄС
Пропозиція Комісії, яка має на меті заборонити використання транспорту на ДВЗ до 2035 року, отримала, зокрема, масову критику з боку європейських виробників автомобілів на тлі зниження попиту на електромобілі.
Окрім слабкого попиту на електротранспорт у Європі, китайські виробники пропонують електромобілі за значно нижчими цінами, що змушує європейських автовиробників боротися з азійськими лідерами ринку.
Імпортні тарифи США також ускладнили для європейських автовиробників доступ до американського ринку, що створило ще одне навантаження на європейське автомобілебудування.
Підтримка автозаводів у ЄС
У березні Єврокомісія презентувала план порятунку автомобільної промисловості ЄС, яка забезпечує 13 млн робочих місць і становить 7% валового внутрішнього продукту блоку. План залучає €1,8 млрд для забезпечення сировиною для виробництва акумуляторів у ЄС та €1 млрд до 2027 року для підтримки інновацій в автомобільному секторі.
Нагадаємо, що у червні 2022 року Європарламент підтримав запропоновані Єврокомісією зміни до правил контролю за шкідливими викидами, які передбачають повну заборону авто з ДВЗ із 2035 року.
Також міністри охорони довкілля 27 країн – членів ЄС погодили скорочення викидів вуглекислого газу від нових автомобілів до нуля у 2035 році.
Зокрема, у лютому 2023 року Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів вуглецю для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів, що є частиною пакета Fit for 55.
Крім того, у березні 2023 року ЕкоПолітика писала, що запровадження в Європі нових стандартів щодо викидів вуглецю від автотранспорту, зокрема заборона на нові авто з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, може вплинути на українські норми викидів.