У серпні вперше в історії українського авторинку частка продажу електромобілів склала близько 50% від загального обсягу реалізованих легкових авто.
Про це йдеться у статті видання Мінфін.
Частка електромобілів в автопарку України вже становить 28%, хоч ще декілька місяців тому не перевищувала і чверті. За прогнозами експертів, наприкінці вересня показники можуть зрости ще більше, оскільки до України активно везуть електромобілі з Китаю, США та Європи.
За даними голови Інституту досліджень авторинку Станіслава Бучацького, за підсумками серпня, в Україні продали загалом 11,5 тис. транспортних засобів на електротязі (сюди входять як легкові авто, так і мототехніка, вантажівки, автобуси), що на 12,5% більше, ніж у липні, і на 22,5%, ніж за аналогічний період минулого року.
На його думку, вже у вересні, за підсумками 9 місяців 2025 року, продажі електротехніки перевищать показники всього 2024 року — для України це історичний рекорд.
Чому зріс попит на електромобілі
1) Економія на паливі
Особливо велика економія для мешканців приватного сектору, які можуть встановити зарядку вдома та заряджати авто за тарифом на електроенергію для населення (4,32 гривні за кіловат вдень, та 2,16 гривні — вночі).
За даними Мінфіну, повний заряд батареї на Nissan Leaf із акумулятором на 40 кіловат-годин коштуватиме лише 86,4 — 172,8 гривень. Така батарея забезпечує пробіг на рівні 240−270 км. Для порівняння: аналогічна відстань на бензиновому авто за середньої витрати 8 літрів на сто кілометрів вимагатиме 19,2 — 22,3 літрів палива, вартість якого становитиме близько 1 127 — 1 309 гривень.
2) Пільги на імпорт електротранспорту
Вже з 1 січня 2026 року закінчуються пільги на імпорт електрокарів. Проте зараз такі авто можна постачати без сплати ПДВ та ввізного мита (що загалом становить 30% від вартості транспортного засобу), стягується лише невеликий акциз, що становить декілька сотень євро (конкретна сума залежить від потужності акумуляторної батареї).
Тому очікується, що вже незабаром електрокари можуть суттєво подорожчати. І це зараз активно збільшує попит.
Нагадаємо читачам ЕкоПолітики, що у серпні українські водії найчастіше купували електромобілі на Львівщині та у місті Києві.
1) У Львівській області власниками електромобілів стали майже 1200 водіїв, з них 89% придбали вживані авто.
2) У місті Києві придбали 959 електроавтомобілів, з яких 55% є вживаними.
3) Київська область поповнилася майже 700 електромобілями, з яких 68% вживані.
4) Дніпропетровщина посідає 4 місце з 640 одиницями електрокарів, з яких 71% – це вживані авто.
5) В Одеській області придбали 449 нових та вживаних електромобілів. 69% – це авто з пробігом.