Можна скільки завгодно говорити, що в нас децентралізація, і кожна громада несе відповідальність за власний благоустрій самотужки, але якщо половину коштів екоподатку віддавати на загальний фонд держбюджету, то на місці мало що виходить зробити.
От і маємо. Місцеві податки йдуть на утримання Офісу президента та Кабміну, на місцях залишається не так вже і багато. А точніше — зовсім мізер. І зі списку всіх природоохоронних заходів вибирати не доводиться: фарбуються лавочки, перекладається бруківка та проводиться інша “косметика”, що мало спільного має із екологічними питаннями.
До вирішення проблеми старих зношених водоканалів, сміттєзвалищ та моніторингу якості повітря руки не доходять з відмовкою “нема грошей”. Законопроєктом №5128 я пропоную 80% коштів, зібраних з трьох об'єктів екоподатку, розподіляти між спецфондами області й міста.
Інші 20% будуть йти в загальнодержавний СПЕЦІАЛЬНИЙ екологічний фонд і покривати природоохоронні заходи.
Пріоритетними є охорона і раціональне використання водних ресурсів, охорона атмосферного повітря та управління відходами.