Боротьба з викидами Scope 3 допоможе "перемогти" зміну клімату – ICMM shutterstock

Боротьба з викидами Scope 3 допоможе "перемогти" зміну клімату – ICMM

Катерина Бєлоусова

Викиди Scope 3 створюють близько 75% всіх викидів компаній

Міжнародна рада з гірничодобувної промисловості та металургії (ICMM) розробила інструкції з обліку та звітності для обсягу викидів Scope 3, тобто викидів ланцюжка постачання, наприклад, від придбаних товарів й послуг, використання проданих товарів, відрядження співробітників.

Це допоможе забезпечити основу для гірничодобувних і металургійних компаній для розрахунку та розкриття інформації про ці викиди, одже і декаронізуватися, написав президент і головний виконавчий директор ICMM Рохітеш Дхаван на The World Economic Forum.

Зазначається, що у 2023 році зафіксували низку температурних рекордів, лісових пожеж та інших катастроф. У міру підвищення температури попит на нафту досяг історичного максимуму.

Дхаван підкреслив, що головна відповідальність бізнесу полягає у скороченні викидів Scope 1 та 2, тобто прямих викидів компаній та викидів, що повʼязані з енергетикою. Однак деяким підприємствам і локаціям легше зменшити ці викиди.

Наприклад, офісні компанії можуть купувати зелену енергію та використовувати електричні транспортні засоби, щоб скоротити свої викиди Scope 1 і 2 майже до нуля. Але виробнику сталі, який постачає балки для офісної будівлі, набагато важче зменшити контрольовані викиди. З такою проблемою стикаються і виробники цементу, алюмінію та галузь авіаперевезення.

Зазначається, що викиди Scope 3 створюють близько 75% профілю викидів компанії. Для скорочення таких викидів потрібно об'єднання зусиль усіх компаній у ланцюжку створення вартості, які потребують декарбонізації, для спільної роботи. 

“Ті, хто постачає продукцію до сектору, який важко піддається скороченню, і ті, хто купує у нього, можуть змінити власні практики, спільно інвестувати в технології або виступати за політику – в тій мірі, в якій це може допомогти впоратися з викидами, які важко піддаються скороченню”, – сказав він.

Дхаван підкреслив, що сучасні методи виробництва електромобілей створюють значні викиди, що зменшують їхню роль у досягненні кліматичної нейтральності. Зокрема під час видобутку важких металів.

“Для розробки нових технологій потрібен час, який світ не може собі дозволити, тому шахтарі віддають перевагу видобутку високоякісних руд і розробці нової продукції, яка зменшує викиди від існуючого процесу”, – сказав він.

За його словами, видобувна галузь є одним із найбільших джерел попиту на доставку. Тому гірничодобувні компанії працюють із судновласниками та операторами над переходом на морське паливо з меншим вмістом вуглецю під час будівництва кораблів майбутнього з низьким рівнем викидів. Також потрібно підвищити прозорість і співпрацю в ланцюжках створення вартості, щоб зменшити  викиди Scope 3.

“Атмосфера не знає кордонів, як і наші амбіції”, – наголосив Дхаван.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, американська металургійна компанія Nucor оголосила про посилення цілей зі скорочення викидів парникових газів для Scope 1 та 2 на 35%, а також Scope 3 до 2030 року та досягнення вуглецевої нейтральності до 2050.

Читайте також
Швейцарська Climeworks відкрила найбільший у світі завод з видобутку CO2 з повітря 
Швейцарська Climeworks відкрила найбільший у світі завод з видобутку CO2 з повітря 

Це вже друге комерційне підприємство прямого вловлювання повітря (DAC) цієї компанії в Ісландії

У США виділяють $28 млн на розробку технологій очищення чавуну та сталі
У США виділяють $28 млн на розробку технологій очищення чавуну та сталі

Фінансування підтримає деякі з найпередовіших розробок з декарбонізації сталеливарної промисловості

Apple планує стати вуглецево-нейтральною компанією до 2030 року
Apple планує стати вуглецево-нейтральною компанією до 2030 року

Apple планує працювати з чистою енергією та використовувати перероблені матеріали для виробництва

У Німеччині можуть ввести загальнонаціональну заборону на водіння у вихідні
У Німеччині можуть ввести загальнонаціональну заборону на водіння у вихідні

Заборона на водіння у вихідні може стати необхідною згідно з чинним кліматичним законодавством