У Львові вже понад 90 кав'ярень пропонують заохочення для клієнтів, які купують напої зі собою у власні багаторазові горнятка.
Про це повідомляє ГО Zero Waste Lviv. Варто підкреслити, що продаж кави у свої горнята – це не просто модний тренд, але й необхідність для сталого розвитку. Зокрема, Львів популяризує відповідальне споживання та використання багаторазових речей замість речей одноразового призначення.
"16.03.2023 відбулось обговорення в Міндовкіллі законопроєкту № 6077-д "Про заходи щодо запобігання та зменшення негативного впливу пластикових виробів на навколишнє середовище". Цей законопроєкт пропонує вимогу до всіх закладів надавати в обов’язковому порядку знижку на напій у горнятко відвідувача у розмірі 10%. Цей законопроєкт рекомендований профільним комітетом до внесення на розгляд Верховною радою. Тож дана ініціатива дозволить підготуватись до майбутніх регуляторних вимог. Це також ще один крок на шляху до задекларованої мети Львова – Zero Waste місто", — сказано в повідомленні організації.
Інформацію про всіх учасників та знижки, які вони надають покупцям, розміщено на інтерактивній МАПІ. Цю мапу було розроблено у 2021 році й на сьогодні вже 12 брендів, серед яких "Світ кави", KREDENS CAFE, "Альтернативна кава", Coffee Lab (загалом 93 заклади) долучились до мережі.
"Цей простий крок не лише зменшує об’єм сміття на вулицях міста, але й принесе місту економічну вигоду за рахунок зменшення витрат на вивіз та утилізацію відходів, сприятиме охайності вуличних смітників, які часто переповнені використаними одноразовими горнятками. Заощаджені кошти можна буде скерувати на інші нагальні потреби Львова. А для закладів – це нагода промоції свого бренду, як дружнього до довкілля", – прокоментувала Олександра Сладкова, заступниця директора Департаменту економічного розвитку ЛМР.
Зазначається, що для додаткового інформування та заохочення покупців кожний заклад може отримати наліпки на двері та вітрини з відповідною інформацією, які розробили і виготовили Zero Waste Lviv.
Така ініціатива надає такі переваги:
- зменшення витрат на закупівлю одноразового посуду і пакування,
- зменшення простору у закладі для зберігання запасів одноразової тари,
- підвищення привабливості закладу для еко-свідомих відвідувачів,
- залучення нових споживачів.
Для того, щоб приєднатися до мережі, закладам потрібно заповнити АНКЕТУ. Наклейки можна отримати безкоштовно у ТІЦ, що на пл. Ринок, 1, з 9.30 до 19.00.
Кожний заклад визначає індивідуально розмір знижки чи інші заохочення для клієнтів, які приносять своє багаторазове горнятко або термос до кав’ярні (посуд має бути чистим) і замовляють напій у свою тару. На сьогодні у львівських закладах практикуються знижки розміром від 5 до 20% від вартості напою, або комплімент від закладу, або фіксована вартість 2 – 4 грн.
"Так, у нас є постійні відвідувачі, які приходять зі своїми горнятками. Хоча їх не дуже багато, знижка на напій є для них приємним бонусом. У нас це 10%. Наші бариста готові приготувати будь-який із напоїв з меню у горнятко відвідувача", – прокоментувала Тетяна Салюк, комунікаційниця мережі KREDENS CAFE.
Як повідомляла ЕкоПолітика, у Львові Zero Waste Lviv продовжує роботу в умовах війни, щоб зменшити кількість одноразового пластику, мінімізувати відходи, популяризувати багаторазові речі, сортування, компостування, ресайклінг тощо.