Аеропорт Амстердама хоче заборонити приватні літаки бізнесменів та зірок bloomberg.com

Аеропорт Амстердама хоче заборонити приватні літаки бізнесменів та зірок

Катерина Бєлоусова

Близько 30%-50% рейсів приватних літаків припадає на місця відпочинку

Найбільший аеропорт Нідерландів Схіпхол, що в Амстердамі, хоче заборонити приватні літаки з 2026 року.

У 2022 році аеропорт прийняв близько 17 000 рейсів приватних літаків, що спричинило непропорційну кількість шуму та створило у 20 разів більше викидів СО2 на пасажира, ніж комерційні рейси, повідомляє Bloomberg.

В матеріалі розповіли, що, хоча наміри аеропорту можуть не втілитися, це створить певний прецедент. Приклад Схіпхола може бути передвісником того, як інші країни справляються з перетином багатства, кліматичної політики та зростаючої негативної реакції на викиди, які вважаються особливо безпричинними.

"Я розумію, що наш вибір може мати значні наслідки для авіаційної промисловості, але він необхідний, — сказав Рууд Сондаг, тимчасовий виконавчий директор Royal Schiphol Group. – Це свідчить про те, що ми серйозні."

Зазначається, що заходи щодо обмеження викидів і шумового забруднення в аеропорту Схіпхол почалися у 2022 році, коли уряд Нідерландів - мажоритарний власник Royal Schiphol Group - запропонував скоротити щорічну кількість рейсів аеропорту до 440 000 до 2024 року з нинішніх 500 000. Пізніше уряд запропонував обмеження на 460 000 рейсів як проміжний крок, але авіакомпанії оскаржили обмеження в суді. Схіпхол також оголосив про низку додаткових заходів, зокрема заборону нічних польотів і приватних літаків з 2026 року. 

За даними Схіпхолу, близько 30%-50% рейсів приватних літаків припадає на місця відпочинку, зокрема Ібіцу, Канни та Інсбрук.

В матеріалі підкреслили, що малі авіаційні компанії розкритикували такі наміри. Адже приватні літаки є важливим інструментом для бізнесу. 

Інші критики стверджують, що заборона приватних літаків в одному аеропорту не має сенсу, оскільки пасажири просто обиратимуть інший. Окрім того, такі літаки менші за комерційні та мають заможніших користувачів. Тому вони є своєрідним майданчиком для таких інновацій, як живлення від акумуляторів і синтетичного авіаційного палива, який отримують з відпрацьованої олії, жирів та цукрових культур. 

“Хоча на приватні рейси припадає лише 4% світових викидів вуглецю від авіації, це несправедливість, яка дратує”, – йдеться у матеріалі.

Дослідження 2019 року показало, що багатша половина світу відповідає за 90% викидів повітряних перевезень, а приватний літак викидає до 2 метричних тонн CO2 протягом однієї години польоту.

Звіт Інституту політичних досліджень, США, показав, що кількість приватних літаків у всьому світі зросла більш ніж удвічі за останні 20 років. У 2022 році приватні літаки здійснили рекордні 5,3 мільйона рейсів, а викиди від авіації збільшилися на 23% з початку пандемії.

Дослідження голландської консалтингової компанії з охорони навколишнього середовища CE Delft, на замовлення Грінпіс, показало, що у 2022 році в Європі кількість рейсів зросла на 64%, що призвело до майже подвоєння викидів CO2. 

Нагадаємо, дослідження Міжнародного енергетичного агенства (МЕА) показало, що викиди вуглецю різняться в групах доходу, так найбагатший 1% населення світу створює в 1000 разів більше CO2, ніж 1% найбідніших.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Єврокомісія підтримала угоду між Європарламентом та Радою ЄС щодо декарбонізації авіації, а саме зобовʼязання постачальників змішувати стале авіаційне паливо (SAF) з гасом у все більшій кількості з 2025 року.

Читайте також
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ

Також вже є деталізований план будівництва резервних електростанцій

Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO
Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO

Аналітики впевнені, що для досягнення кліматичної мети зі скорочення викидів парникових газів потрібно подвоїти інвестиції у заходи “зеленого переходу”

Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві
Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві

Фермери будуть зобов’язані його сплачувати, починаючи з 2023 року