В ЄС дійшли згоди щодо вуглецевого мита CBAM shutterstock

В ЄС дійшли згоди щодо вуглецевого мита CBAM

Катерина Бєлоусова

CBAM спрямований на уникнення катастрофічної зміни клімату

Учасники переговорів ЄС досягли угоди щодо механізму коригування вуглецевих кордонів (CBAM), який, серед інших товарів, поширюватиметься на імпорт водню.

Переговори про поступове скасування безкоштовних кредитів на викиди для експортерів мають відбутися у пʼятницю-суботу, 16-17 грудня, повідомляє Politico.

В матеріалі пояснили, що учасники переговорів погодилися поширити вуглецеве мито на водень, сподіваючись, що всі сектори, охоплені Системою торгівлі викидами, які мають ризик витоку вуглецю, будуть включені до 2030 року. 

CBAM поширюватиметься на:

  • залізо та сталь;
  • цемент;
  • добрива;
  • електроенергію;
  • алюміній.

В матеріалі зазначили, що CBAM також включатиме непрямі викиди.

На переговорах 16-17 грудня розглянуть питання щодо строків поступового скасування  безкоштовних дозволів на викиди – вуглецевих сертифікатів, які надані виробникам для захисту їхньої конкурентоспроможності. Також учасники обговорять як гарантувати конкурентоспроможність експортерів, яка може бути підірвана зростанням витрат.

В матеріалі підкреслили, що вуглецеве мито вважається ключовим для запобігання "витоку вуглецю".

"Це єдиний механізм, який ми маємо, щоб стимулювати наших торговельних партнерів декарбонізувати свою промисловість", — сказав доповідач Мохаммед Шахім.

CBAM є частиною політичних заходів ЄС, спрямованих на уникнення катастрофічної зміни клімату шляхом скорочення викидів ЄС на 55% до 2030 року порівняно з рівнями 1990 року.

В матеріалі Reuters зазначили, що CBAM – перша в світі схема, спрямована на підтримку Європи промисловості в міру її декарбонізації. Адже компанії–імпортери будуть зобов’язані купувати сертифікати, що покривають їхні вбудовані викиди CO2. 

“Схема розроблена для того, щоб застосувати ту саму вартість викидів CO2 до закордонних фірм і вітчизняної промисловості ЄС, останні з яких вже зобов’язані купувати дозволи на вуглецевому ринку ЄС, коли вони забруднюють”, – пояснили автори.

Вони також зазначили, що метою збору є запобігання руйнуванню європейської промисловості дешевшими товарами, виготовленими в країнах із слабкішими екологічними правилами.

Однак компанії будуть звільнені від сплати вуглецевого мита, якщо їхні країни мають еквівалентну політику ЄС щодо зміни клімату. 

“План ЄС зіткнувся з критикою з боку інших країн, зокрема Китаю, і з'явився на тлі загострення торгової напруженості зі США через субсидії Закону про зниження інфляції для “зелених” технологій, які, за словами ЄС, можуть завдати шкоди європейським компаніям”, – йдеться у матеріалі.

Нагадаємо, фахівці мережі консалтингу та аудиту PricewaterhouseCoopers (PwC) закликали імпортерів з багатонаціональних корпорацій підготуватися до впровадження механізму коригування вуглецевих кордонів (CBAM).

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в глобальній боротьбі зі зміною клімату важливим є перегляд стандартів світової торговельної політики. Рішення криється у збільшенні податків для "брудних" товарів та звільненні від тарифів на "зелені".

Читайте також
Лідери світового бізнесу б’ють на сполох: CBAM створює серйозні бар'єри для глобальної торгівлі
Лідери світового бізнесу б’ють на сполох: CBAM створює серйозні бар'єри для глобальної торгівлі

CBAM несе ризик розгортання торговельної війни між ЄС та іншими країнами

Український бізнес пропонує заходи для порятунку економіки після запровадження СВАМ
Український бізнес пропонує заходи для порятунку економіки після запровадження СВАМ

Вітчизняні виробники шукають вихід: стратегії адаптації до вимог кліматичної політики ЄС

CBAM: нові масові проблеми у ланцюжках доданої вартості європейських імпортерів
CBAM: нові масові проблеми у ланцюжках доданої вартості європейських імпортерів

Компанії надавали інформацію щодо вуглецевого сліду, але їхня методика розрахунку не відповідала прописаній у СВАМ-сертифікатах

Що таке механізм CBAM і як він вплине на декарбонізацію в усьому світі
Що таке механізм CBAM і як він вплине на декарбонізацію в усьому світі

CBAM змусить імпортерів платити за кожну тонну викидів вуглецю, пов’язаних з виробництвом імпортованої продукції