Названа неочікувана галузь, яка грає ключову роль у скороченні викидів СО2 impakter.com

Названа неочікувана галузь, яка грає ключову роль у скороченні викидів СО2

Катерина Бєлоусова

Великовантажні транспортні засоби та їх виробники мають потенціал сприяти змінам до більш стійкого майбутнього

Галузь великовантажних транспортних засобів має значний потенціал для досягнення цілей ЄС зі скорочення викидів щонайменше на 55% до 2030 року.

Хоча заходи в пакеті RePowerEU не спрямовані безпосередньо на цей сектор, частина компаній вже прив’язує свої стратегії до сталого виробництва, повідомляє Impakter.

Вантажівки є фундаментальним компонентом економіки та суспільства ЄС. Вони є центральними у функціонуванні логістичної та транспортної екосистем блоку та мають найбільший внесок у міжконтинентальне транспортування товарів і матеріалів, життєво важливих для повсякденного життя. 

Деякі гравці європейської галузі вже виходять на ринок, а деякі – знаходяться або на початковій, або на кінцевій стадіях серійного виробництва автомобілів з низьким чи нульовим рівнем викидів.

Так вантажівки СПГ знаходяться “на передньому краї зусиль” з декарбонізації промисловості, як чистіша альтернатива дизелю та ключова частина стратегії доставки автотранспорту на великі відстані з нульовим викидом парникових газів. 

“Доступність технології, а також їх економічна ефективність і масштабованість виробництва роблять їх ідеальним найближчим рішенням для досягнення цілей декарбонізації до 2030 року, встановлених ЄС”, – йдеться в матеріалі.

Існуюча інфраструктура та транспортні засоби природного газу повністю сумісні з відновлюваним газом – біометаном, і є потужними факторами безвуглецевої мобільності при низькій вартості системи, особливо у секторі далекого транспорту, де попит на біо-СПГ швидко зростає. 

В матеріалі пояснили, що рідкий або стиснутий біометан може гарантувати ефективність скорочення викидів, еквівалентну характеристикам електромобіля, зарядженого відновлюваною електрикою і навіть чистий мінус протягом усього його життєвого циклу. Окрім того, замість тривалого оновлення парку транспортних засобів, біометан дає негайну можливість скоротити викиди CO2 від авто, що знаходяться в обороті сьогодні.

Найближчим часом європейські компанії планують розпочати виробництво вантажівок на водневому палив. Так IVECO створила спільне підприємство з корпорацією Nikola, спрямоване на розробку та розповсюдження водневих паливних елементів та акумуляторних вантажівок для європейського ринку.

“У далеких вантажних перевезеннях водень сьогодні є найкращим технологічним варіантом, який може гарантувати конкурентоспроможність транспортним засобам на традиційному паливі з точки зору дальності, часу заправки та корисного навантаження”, – зазначає Impakter.

Електричні вантажівки Battery також мають великі перспективи забезпечити стійке зростання для сектора, зокрема для міських місій та обмежених обсягів застосування, наприклад, логістика та місцевий громадський транспорт. 

Технології паливних елементів і акумуляторів стають все більш конкурентоспроможними з двигунами внутрішнього згоряння. Адже завдяки швидкому вдосконаленню систем паливних елементів, постачання водню та акумуляторних систем, нові автомобілі з нульовими викидами можуть стати конкурентоспроможним вибором для клієнтів раніше, ніж очікувалося.

Проте для досягнення успіху в галузі необхідна розробка рішень на системному рівні, що охоплюють інфраструктуру заправки/підзарядки, конкурентоспроможне постачання альтернативних видів палива, краще регулювання та інноваційну державну політику. Галузь потребує інтегрованого підходу між зацікавленими сторонами бізнесу та надійної політичної структури, що є вирішальними сприятливими факторами.

“Оскільки ми прагнемо створити суспільство з нульовим рівнем викидів, великовантажні транспортні засоби та їх виробники не просто пристосовуються до нових стандартів і правил: вони мають потенціал сприяти змінам до більш стійкого майбутнього, починаючи з наших цілей до 2030 року”, – підкреслили в повідомленні.

Нагадаємо, Airgas випробує "найпотужнішу" вантажівку Hyzon на водневому двигуні.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, виробники авто та побутової техніки домовилися про постачання зеленої сталі з H2 Green Steel.

Читайте також
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції
Український виробник цементу знизив викиди СО2 до 578 кг на тонну продукції

Це черговий етап декарбонізації процесів виготовлення цементу, товарного бетону і залізобетонних виробів

Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ
Німеччина змінює два фундаментальних принципи схеми субсидування ВДЕ

Також вже є деталізований план будівництва резервних електростанцій

Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO
Країни ЄС йдуть у "хибному напрямку" при зниженні рівня вуглекислого газу, – ECNO

Аналітики впевнені, що для досягнення кліматичної мети зі скорочення викидів парникових газів потрібно подвоїти інвестиції у заходи “зеленого переходу”

Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві
Данія запроваджує перший у Європі податок на викиди СО2 у сільському господарстві

Фермери будуть зобов’язані його сплачувати, починаючи з 2023 року