Нині у світі моди набирає обертів нова тенденція свідомого підходу до виробництва й вибору одягу, яка має назву slow fashion - "повільна мода".
Які принципи сталого розвитку впроваджують в індустрії моди – розповіли дизайнери восьми лейблів у коментарі виданню Moneycontrol.
Дизайнерка бренду Ridhi Mehra розповіла, що для її лейбла важливо "обов’язково співпрацювати з виробниками тканин, які віддають перевагу декарбонізації виробництва й обробці матеріалів, мінімізації виробництва та виробничих відходів".
За її словами, повільна мода також передбачає використання високоякісних, міцних тканин, щоб створити ансамбль, який прослужить довго та сприятиме повторному використанню. Міцний одяг і дизайн – на відміну від швидкої моди – допомагають, оскільки вони сприяють як довгостроковому використанню, так і тому, що називається модною циркулярністю (коли одяг призначений для використання та повторного використання – що, у свою чергу, зменшує вплив вашого гардеробу на навколишнє середовище).
Дизайнерка і засновниця бренду Pink City Саріка Какранія зазначила, що є два найважливіші питання в роботі над екологічним виробом: звідки мій продукт і куди він потрапить, коли споживач закінчить його використовувати.
Какранія додала, що сьогодні клієнти, як ніколи, обізнані про вплив життєвого циклу продукту, і дедалі частіше очікують, що підприємства продемонструють лідерство у сталому розвитку.
"Повільна мода вічнозелена та стала, — зазначила засновниця Gulabo Jaipur Салоні Панвар. — У дитинстві я бачила, як моя мама та бабуся кладуть одяг у скрині, і вони виймали їх через місяці, а одяг залишався таким же. Вони використовували все довго, перш ніж викинути... Я прагну створювати довговічний одяг, який можна носити знову і знову. Я підтримую повільну моду, яка є вічнозеленою та переважно сталою, тому, коли колись його (одяг) подарують або викинуть, він не завдає шкоди екосистемі. Ми з командою намагаємося максимально зменшити кількість відходів, тому в нашому магазині також немає пластику. Використовуємо пакети, які виготовляємо з відпрацьованих тканин".
Засновниця лейбла Summer Somewhere Меґна Ґоял погодилася, що довгострокове використання є ключовим.
"Екологічність означає забезпечити здатність чогось прослужити протягом певного періоду. Так само для сталого дизайну/моди ключовим є забезпечення високоякісного одягу, який є довговічним. Другий рівень сталої моди – це те, щоб дизайн одягу був позачасовим, що означає, що ви можете носити його кілька разів і протягом багатьох років, і він все одно будете в тренді. І нарешті, якщо ви більше не хочете носити цього одягу або вам це просто набридло, ви можете його перепродати".
Вона висловила переконання, що компанії повинні зменшити загальний вплив на навколишнє середовище через їхні дії, щоб бути сталими.
Ґоял розповіла, що у своєму виробництві використовує тканини місцевого виробництва від етичних постачальників (використання місцевих джерел допомагає зменшити ваш викид вуглецю). "Кожен предмет одягу ретельно розроблено для підтримки свідомого способу життя з акцентом на довговічну якість... Клієнти можуть перепродати свої одяг на нашому сайті", – зазначила дизайнерка.
"Екологічний розвиток означає уважне ставлення до процесу... Коли є більш сталі варіанти, ми змінюємося", – сказала ще одна засновниця дизайнерського бренду Flirtatious Аакріті Ґровер.
За її словами, лейбл виробляє кожну річ окремо після отримання замовлення. "Це гарантує, що ми виробляємо не більше, ніж нам потрібно, тим самим зводячи до мінімуму залишки та відходи, а також відходячи від бізнес-моделі швидкого продажу, використання та викидання", — пояснила Ґровер.
"Для мене сталий дизайн – це філософія та рух дизайну, що обертається навколо соціальної відповідальності. Ідеться про... тонкі нюанси того, як виріб виготовляється, який термін його служби, перш ніж його буде викинуто. Для мене сталість виходить за межі лише текстилю, а поширюється на виробництво, умови праці, чесну торгівлю і те, наскільки ми прагнемо зменшити вуглецевий слід", – сказала засновниця і креативна директорка бренду Vedika M. Ведіка М. Сонталія.
Співзасновник лейблу Яшо Сонталія також розповів, що бренд Vedika M. розпочав свій шлях до безвідходності, коли кожен продукт виготовляється з використанням надлишків тканини з їхнього одягу. "Усе ручне фарбування наших виробів виконують на нашому власному текстильному підрозділі наші ж художники, які використовують натуральні барвники", – додав Яшо.
Мінімізація відходів та оптимальне використання ресурсів — це також мантра Еша Бхамбрі та Абхінави Гупти, які є співзасновниками та креативними директорами House of Fett.
"Ми виступаємо за впровадження справедливих практик, які ведуть до етичних процесів виробництва одягу, що захищають навколишнє середовище та людей... Розуміння того, як маленькі кроки можуть призвести до великого внеску у стале майбутнє, є ключовим", — сказали вони.
Крім виробництва одягу, сталі методи моди також намагаються застосувати в дизайні ювелірних виробів. Серед таких дизайнерів — засновник бренду Aulerth Вівек Рамабхадран
"Чи знаєте ви, що видобуток золота генерує понад 150 мільйонів тонн викидів CO2? Крім того, перстень із золота вагою 9 грамів і 22 карати утворив би понад 20 тонн токсичних відходів – це майже 6 мільярдів тонн щорічно", – зазначив Рамабхадран.
За його словами, ювелірні вироби бренду Aulerth виготовляють із латуні, яка переробляється після промислового використання (автомобілі, будівельне обладнання тощо) і переробляється для отримання високоякісних ювелірних виробів".
Він додав, що також використовують штучне каміння, щоб забезпечити мінімальний або нульовий слід видобутку з найменшою шкодою для довкілля.
Раніше ЕкоПолітика писала, що Лісова опікунська рада (FSC) запустила ініціативу Fashion Forever Green Pact (“Угода щодо “зеленої” моди для майбутнього”), якою закликала бренди, роздрібних продавців і виробників одягу вести бізнес відповідально для захисту світових лісів.