Якість повітря в містах-мільйонниках України: чи є приводи для хвилювань

Якість повітря в містах-мільйонниках України: чи є приводи для хвилювань

Олена Яценьо

Чи безпечне повітря в найбільших за населенням містах України

Останніми днями стан атмосферного повітря у великих містах України — Дніпрі, Одесі та Харкові — був у межах норми. Невеликі відхилення від нормативних показників зафіксовано 14 лютого в Дніпрі.

Принаймні про це свідчать дані, які наводить швейцарська платформа з відстежування рівня забруднення повітря в містах IQAir.

Згідно з ресурсом, 14 лютого станом на 18:00 індекс якості повітря в Дніпрі становив 34, що свідчить про прийнятний стан атмосферного повітря в місті. Утім, о п'ятій ранку цього дня і до дев'ятої спостерігалося відхилення від допустимого значення. Індекс був із позначкою 51-53.

Такий рівень забруднення повітря вже характеризується як середній. Фахівці рекомендують людям, які належать до чутливих груп населення, зменшувати навантаження на вулиці, споживати більше рідини, а також зачиняти вікна.

Дещо краща ситуація з якістю повітря в Одесі. Її індекс повітря становив 21 і менше. Протягом останніх кількох днів у місті не було зафіксовано забруднювальних речовин у повітрі.

А втім, не так давно, на початку лютого, в Одесі виявили перевищення шкідливих домішок у повітрі. На перехресті проспекту Небесної сотні та вулиці Інглезі в Київському районі міста спостерігався підвищений вміст оксиду вуглецю (чадного газу) в атмосферному повітрі.

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький раніше пояснив, що забруднення в місті насамперед спричинено транспортним навантаженням.

В одеському регіоні на частку автотранспорту випадає 68% викидів у загальному обсязі забруднювальних речовин. Це приблизно 90 тисяч тонн викидів із загальної кількості 135 тисяч тонн.

У місті багато автотранспорту через дві причини:

1. Вантажівки їдуть у порт. За рік через Одесу їх проїжджає в середньому 400 тисяч.

2. Транспорт туристів. В Одесу на відпочинок приїжджає багато гостей на власному автотранспорті.

Водночас автомобілі нерідко старі й не відповідають екологічним нормам, а також використовують неякісне паливо.

Зауважимо, що обидва міста Дніпро й Одеса — потрапили в п'ятірку українських міст із найбільш забрудненим повітрям.

Тим часом індекс Харкова за останні дні не перевищував норми 50. За даними IQAir, у місті можна не обмежувати перебування на вулиці й відчиняти вікна для провітрювання.

Проте показники кожного із цих промислових міст, на відміну від Києва, наводяться на порталі зі знаком астерикса (зірочкою). Вона вказує на те, що в місті немає наземних станцій контролю. Коефіцієнт забруднення повітря AQI розраховують на підставі супутникових даних. Тож виходить, що ці розрахунки можуть не відповідати дійсності.

Зазначимо, що Одеса, Харків і Дніпро, окрім того, що є промисловими центрами, поруч із Києвом увійшли в топ міст світу з найбільшими заторами. Серед усіх мегаполісів Київ посів аж третю сходинку в рейтингу. Не дуже відстала від столиці й Одеса, яка опинилася на шостому місці. Харків і Дніпро посіли в списку 12- й 25-ту позиції відповідно.

Читайте також
Євросоюз посилює вимоги до якості атмосферного повітря
Євросоюз посилює вимоги до якості атмосферного повітря

Найбільшими його забруднювачами у країнах блоку наразі є тверді частинки, діоксид азоту та озон

В Україну прийшло забруднене повітря з заходу та півночі
В Україну прийшло забруднене повітря з заходу та півночі

Фахівці рекомендують за можливості не виходити на вулицю

У Києві хочуть розробити офіційні правила розміщення генераторів
У Києві хочуть розробити офіційні правила розміщення генераторів

Минулого року від містян надходило багато скарг на їх використання

КМВА призупиняє роботу скандального заводу у Києві через перевищення викидів
КМВА призупиняє роботу скандального заводу у Києві через перевищення викидів

На його діяльність неодноразово скаржилися мешканці столичних районів Сирець, Куренівка та Нивки