Я мав змогу звільнити Мальованого, – Абрамовський greendeal

Я мав змогу звільнити Мальованого, – Абрамовський

Людмила Гончаренко

Протягом цього року звільнити очільника Держекоінспекції можна було через проведення неефективної роботи з регіонами

Упродовж перших трьох місяців перебування на посаді міністр захисту довкілля та природних ресурсів Роман Абрамовський міг звільнити кого завгодно і без пояснення причин. 

“Я дійсно мав змогу звільнити голову Держекоінспекції (Андрія Мальованого – ред.) навіть без пояснення причин – тоді діяла відповідна стаття №87-1 в законі "Про державну службу", яку вже скасували”, – заявив міністр в ексклюзивному інтерв'ю виданню Greendeal.

Абрамовський розповів, що у нього була можливість звільнити голову Держекоінспекції, проте не було для того формальних причин.  

“З іншого боку, ми ж розуміємо, що таким чином можна звільнити будь-кого: і гарного, і поганого. Тому правила мають працювати однаково для всіх, а не так, щоб, мовляв, того можна звільнити, бо його підлеглі беруть хабарі, а того – ні, оскільки підлеглі хабарі не беруть, навіть якщо при цьому орган працює незадовільно. Отже, й тут потрібно робити якусь диференціацію. Я вважаю, що якщо не знаєш, як робити, то роби за законом. За законом звільняти Мальованого не було підстав”, – додав міністр.

При цьому, Абрамовський зауважив, що протягом цього року підстави для його звільнення (Мальованого – ред.) з’явилися, і найголовніша з них неефективна робота з регіонами. 

“Тут йдеться навіть не про злочини, а про неефективну роботу саму по собі. З іншого боку, треба зважати на те, що штраф за недопуск екоінспектора на підприємство становить 700 грн з копійками – кого це зупинить? Простіше навіть нічого не робити. І тут нема різниці, це суперчесні працівники чи суперкорумповані, – результат не зміниться”, розповів міністр.

Наостанок, Абрамовский сказав, що для запобігання корупції треба прийняти закон та вторинне законодавство, запровадити систему контролю діяльності екологічних інспекторів, відеофіксацію перевірок, СRM-систему, а також підняти матеріальне забезпечення інспекторів. 

“Після цього вже можна про щось говорити. Звісно, покарання за зловживання треба теж посилити. Про це, до речі, бізнес говорить. Якщо ми збільшуємо повноваження інспекції, то треба також посилити й відповідальність за незаконні рішення”, резюмує Абрамовский.

Нагадаємо, ЕкоПолітика писала про те, що міністр Абрамовський іде з посади. За час перебування на посаді очільнику Міндовкілля вдалося виконати близько половини обіцянок.

Читайте також
Стратегія реформування екологічного контролю: чи запрацює в Україні європейська модель державного нагляду
Стратегія реформування екологічного контролю: чи запрацює в Україні європейська модель державного нагляду

Міндовкілля оголосило пріоритетом на 2024 рік реформу державного екологічного контролю

В ДЕІ розпочали обговорення проєкту Стратегії реформування екоконтролю
В ДЕІ розпочали обговорення проєкту Стратегії реформування екоконтролю

Законопроєкт №3091 “Про державний екологічний контроль” очікує на друге читання з 2021 року

Держекоінспекція Львівщини втратила частину даних через кібератаку
Держекоінспекція Львівщини втратила частину даних через кібератаку

Українців закликали продублювати всю надіслану кореспонденцію за 20-28 січня

Реформа Держекоінспекції – один із пріоритетів на 2024 рік – Стрілець
Реформа Держекоінспекції – один із пріоритетів на 2024 рік – Стрілець

Для роботи оновленої Держекоінспекції потрібно 8000 спеціалістів