Як виробники технологій знижують викиди ланцюга поставок: досвід Logitech shutterstock

Як виробники технологій знижують викиди ланцюга поставок: досвід Logitech

Катерина Бєлоусова

Збільшення середнього терміну служби продукту з трьох до п’яти років матиме колосальний вплив на вуглецевий слід пристрою

Швейцарський виробник комп’ютерної периферії Logitech очолив цьогорічний список європейських кліматичних лідерів FT-Statista, адже компанія скоротила викиди Scope 1 та Scope 2 на 47% у річному обчисленні протягом 2015-2020 років.

За даними ООН, електронні відходи – будь-що з штекером чи батареєю – є найшвидшим у світі типом побутового сміття, і до 2030 року світ вироблятиме 74 мільйони тонн електронних відходів на рік, повідомляє Financial Times.

Викиди Scope 1 та 2 походять від власних операцій компанії та від енергії, яку вона використовує. Інтенсивність визначається як тонна викидів СО2-еквіваленту на 1 млн євро доходу. Скорочення можна досягти, купуючи відновлювану енергію для електростанцій і використовуючи більше переробленого пластику в продуктах. Найбільшої шкоди навколишньому середовищу завдають викиди Scope 3, які виникають по ланцюжку створення вартості, зокрема від постачальників, які надають запчастини та клієнтів, які використовують продукти.

Для компаній, що випускають комп’ютерну периферію, викиди Scope 1 і 2 становлять менше 10% від загального вуглецевого сліду.

У Logitech викиди Scope 3 становлять 99,8% від загальної кількості, оскільки викиди Scope 1 і 2 були знижені до мінімальних рівнів. Однак не всі компанії, що випускають периферію вимірюють свої викиди.

"Викиди передаються на аутсорсинг у ланцюжок поставок", — каже Декстер Галвін, глобальний директор з корпорацій та ланцюгів поставок у CDP, глобальній неприбутковій організації, яка допомагає організаціям керувати своїм впливом на навколишнє середовище.

Він також додав, що викиди Scope 3 можуть бути важкими для компаній периферійних пристроїв, особливо невеликих, адже вони не мають прямого контролю над своїм ланцюгом поставок. Великі компанії, навпаки, можуть використовувати купівельну спроможність, щоб заохотити своїх постачальників зменшити викиди.

Бен Стентон, менеджер з досліджень з питань технологій, медіа та телекомунікацій консалтингової компанії Deloitte UK розповів, що збільшення середнього терміну служби продукту з трьох до п’яти років матиме колосальний вплив на вуглецевий слід пристрою.

Logitech прагне скоротити викиди Scope 3 щонайменше на 50% до 2030 року в порівнянні з рівнем 2019 року. Обсяги викидів Scope 1 і 2 скоротилися через перехід на ВДЕ, зокрема на сонячну та вітрову енергію, доля яких складає 92%. Logitech прагне досягти 100% до 2030 року.

Також Logitech планує скоротити викиди Scope 3 завдяки продовженню терміну служби продуктів шляхом їх відновлення та перепродажу, а також використання більш низьковуглецевих матеріалів.

У довгостроковій перспективі матеріали, отримані з біологічних джерел, таких як гриби та коноплі, можуть бути використані в "наступному рубежі" електронних виробів.

Технологія також може допомогти компаніям виміряти та зменшити вуглецевий слід. Так Lenovo використовує онлайн-платформу для розрахунку впливу своїх продуктів на навколишнє середовище.

Поряд із добровільною передовою практикою посилюються екологічні норми. Європейська комісія оновила вимоги до енергетичної етикетки для електронних продуктів і запропонувала мінімальні вимоги щодо ефективності для ІТ-обладнання.

Директива ЄС щодо відходів електричного та електронного обладнання передбачає, що 75% малого ІТ-обладнання має бути утилізовано виробником, а 55% має бути підготовлено до повторного використання та переробки. Також Комісія розглядає додаткові стимули для виробників, щоб забрати обладнання, а для споживачів – повернути його.

Викиди є проблемою для всієї галузі. Якщо всі компанії в глобальному секторі периферійних пристроїв вирішують викиди Scope 1 і Scope 2, то викиди Scope 3 обов’язково впадуть, каже Галвін.

"Кожний бізнес у секторі периферійних пристроїв повинен уважно поглянути на те, звідки надходять ці викиди, і вимагати змін від своїх партнерів. Кожна рада повинна мати серйозний план боротьби з цими викидами, інакше вони не виконують свою роботу належним чином", — додав він.

Нагадаємо, новий план з екодизайну та енергомаркування допоможе заощадити Європі €250 млрд.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Європі хочуть захистити людей від запланованого застарівання та грінвошингу.

Читайте також
У США протестують передові технології для екологізації урядових будівель
У США протестують передові технології для екологізації урядових будівель

Нові технології є різновидом інноваційних удосконалень, які можна масштабувати для сотень тисяч будинків

У Франції виготовили скло з нульовим вмістом вуглецю: як це вдалося
У Франції виготовили скло з нульовим вмістом вуглецю: як це вдалося

Виготовлення 2000 тонн вуглецево нейтрального скла дозволило уникнути 1000 тонн викидів СО2

У США будівництво екологічних будинків хочуть стимулювати через криптовалюту
У США будівництво екологічних будинків хочуть стимулювати через криптовалюту

Проєкту нерухомості, який підтвердить свою вуглецеву ефективність, надається певна кількість токена "зеленої монети"

У Канаді пропонують податкові кредити, як стимул для уловлювання вуглецю
У Канаді пропонують податкові кредити, як стимул для уловлювання вуглецю

Бюджет містить багато заходів, спрямованих на поворот економіки до низьковуглецевого майбутнього