Як роботи можуть пришвидшити будівництво морських ВЕС shutterstock

Як роботи можуть пришвидшити будівництво морських ВЕС

Катерина Бєлоусова

Технологія допоможе зекономити роки, необхідні для створення вітрової електростанції в океані

Компанія X-Laboratory, розробила програмне забезпечення та робототехнічні системи, що дозволяють на понад 25% швидше встановлювати офшорні вітрові турбіни.

Технологія забезпечує дистанційне керування гігантськими кранами на кораблях при будівництві, повідомляє Bloomberg.

X-Laboratory заснована колишнім дослідником Європейського космічного агентства Андре Шиле. Технологія, яка вже доступна для продажу, спочатку була призначена для дослідження інших планет з Землі. Вона може зекономити роки, необхідні для створення вітрової електростанції в океані.

Один із найбільших у світі установників морського вітру, Jan De Nul Group, починає впроваджувати цю технологію. Перше судно Les Alizes почне працювати у 2022 році та зможе нести в три рази більшу вагу, ніж аналогічне судно, яке також має тягнути обладнання, щоб прикріпити його до землі.

В матеріалі пояснили, що для зведення гігантських споруд потрібні високоспеціалізовані та дорогі кораблі, відомі як судна-підйомники. Коли вони добираються до місця нової вітрової турбіни, рухомий фундамент спускається на морське дно, щоб підняти судно з хвиль, щоб воно могло працювати без поштовхів. Це може зайняти 3–20 годин.

Поки що технологія X-Laboratory буде використовуватися лише для встановлення фундаментів для вітрогенераторів, а не для більш чутливої ​​роботи з кріплення лопатей.

"Приємно вирішувати такі завдання, як "Як ми можемо відправитися на Марс?". Але питання клімату – це набагато більший виклик”, — сказав Шиле.

Труднощі у встановленні вітротурбін полягають у тому, що лопаті вагою 60 тонн потрібно абсолютно точно встановлювати в найбільш вітряних місцях світу.

Розбудова офшорної вітрової енергії є одним із найбільш ефективних способів для деяких країн замінити енергію з викопного палива. Турбіни, побудовані в морі, отримують переваги від більш сильної та стабільнішої швидкості вітру та  уникають труднощів від людей, які не хочуть бачити ВЕС поряд з собою.

Так прем’єр-міністр Великобританії Борис Джонсон заявив, що до кінця десятиліття планує збільшити потужність офшорної вітрової енергії Великобританії до 50 гігават, що більш ніж втричі перевищує нинішній парк. Це потребуватиме $33 мільярди та близько 15 років, проте терміни можна значно скоротити шляхом спрощення процесу отримання дозволів та використанням роботизованих технологій.

Дослідження BloombergNEF показали, що плавучі судна, які не потрібно підіймати, можуть виконувати роботу на 50% швидше. Оскільки кораблі не повинні тягнути важкі конструкції, які використовуються для прив’язки їх до морського дна, вони можуть перевозити матеріали для більшої кількості турбін одночасно. Це означає менше рейсів до берега, які іноді можуть тривати до 10 годин.

Нагадаємо, 4 країни ЄС домовилися про збільшення потужності вітроенергетики у Північному морі.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Google придумали, як підвищити ефективність вітрової енергетики.

Читайте також
На Волині будують ВЕС на понад 20 вітряків
На Волині будують ВЕС на понад 20 вітряків

Вона не лише дасть електроенергію області, а й створить додаткові робочі місця

Стало відомо, які європейські країни лідирують у будівництві нових ВЕС
Стало відомо, які європейські країни лідирують у будівництві нових ВЕС

ЄС має пришвидшити темпи розвитку вітроенергетики, аби встигнути реалізувати свою мету у 425 ГВт до 2030 року

Експерти назвали країни-лідери та країни-аутсайдери у розвитку вітроенергетики
Експерти назвали країни-лідери та країни-аутсайдери у розвитку вітроенергетики

Багато держав зі значним потенціалом у цій сфері майже його не використовують

У Vortex Bladeless розробляють принципово нові вітрогенератори, які працюють від вібрації
У Vortex Bladeless розробляють принципово нові вітрогенератори, які працюють від вібрації

Крім них, незвичайні вітряки створює британська компанія Alpha 311 та німецький стартап SkySails