Великобританія планує ввести свій CBAM для деяких секторів промисловості shutterstock

Великобританія планує ввести свій CBAM для деяких секторів промисловості

Катерина Бєлоусова

У Великобританії з 1 січня 2021 року діє власна система торгівлі викидами ETS

Великобританія розглядає можливість запровадити свій податок на викиди вуглецю на імпортну сталь, який аналогічний європейському механізму коригування вуглецевих кордонів (CBAM).

Податок покликаний захистити британський металургійний сектор, повідомляє The Institute of Export.

Зазначається, що такий збір стане частиною пакета підтримки в розмірі $743 мільйонів для двох найбільших британських виробників сталі, а саме British Steel та Tata Steel UK. Цей фонд має допомогти їм інвестувати в "зелені" технології, уникаючи при цьому скорочення тисяч робочих місць.

В матеріалі підкреслили, що ініціатива виникла на тлі побоювань, що сталь, виготовлена ​​за кордоном з нижчими екологічними стандартами, може імпортуватися до Великобританії за нижчими цінами, ніж внутрішня продукція.

Як відомо, в ЄС CBAM охоплюватиме імпорт сталі, заліза, цементу, алюмінію, добрив, електроенергії та водню. Його впровадження почнеться з 1 жовтня 2023 року, коли компаніям доведеться звітувати про викиди в своїх ланцюгах поставок. Механізм ціноутворення повноцінно запрацює з 2026 року. 

Фахівчиня з питань митниці та торгівлі в IOE&IT Джейн Тейт сказала, що компанії з ланцюгами поставок або дочірніми компаніями в ЄС повинні почати готуватися до нових правил вже зараз.

"Фірми Великобританії з дочірніми компаніями в ЄС, які імпортують товари, на які поширюються правила CBAM, повинні розуміти, що їм потрібно буде робити для моніторингу, перевірки та звітування про виробничі викиди, – сказала вона. – Стандарти звітності ще не визначені ЄС, тому трейдери повинні переконатися, що продовжують відстежувати оновлення".

Автори розповіли, що уряд Великобританії планує консультуватися з промисловістю щодо запровадження подібного механізму у Великобританії.

"Уряду також слід розглянути, як мінімізувати тиск на підвищення цін на викиди вуглецю, наприклад, коли він встановлює чистий нульовий послідовний ліміт для Схеми торгівлі викидами (ETS) або довгострокову роль, яку відіграє підтримка цін на вуглець", – сказав член парламенту Кріс Скідмор.

В матеріалі підкреслили, що дослідження соціальної організації Behavioural Insight Team показало, що більшість британців вважає за необхідне поширення вуглецевого мита на такі товари, як:

  • одяг та електроніка – 70% респондентів;
  • червоне м’ясо та молочні продукти – 53% респондентів.

Автори наголосили, що у Великобританії з 1 січня 2021 року діє власна система торгівлі викидами ETS. Вона підвищує кліматичні амбіції британської політики ціноутворення на викиди вуглецю, одночасно зменшуючи ризик витоку вуглецю через безкоштовні квоти.

Нагадаємо, підприємців закликали узгодити свої бізнес-моделі з новими вимогами ЄС щодо вуглецевого мита (CBAM), яке набуде чинності з 2023 року.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, ЄС наблизився до своїх кліматичних цілей до 2030 року завдяки змінам в системі торгівлі викидами блоку (EU ETS), а також механізмі коригування вуглецевих кордонів (CBAM).

Читайте також
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 

Підходи британського королівства та європейського блоку схожі, але є й розбіжності

ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER
ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER

Фахівці також наполягають на допомозі країнам-партнерам у декарбонізації їхньої промисловості

Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку
Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку

Сплата нового вуглецевого мита – це серйозний виклик для вітчизняних виробників

Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко
Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко

Надзвичайно важливо, аби Європейський Союз ставився до України, як до своєї частини, а не як до третьої країни