Плани ЄС виділити 40 мільярдів євро на проєкти зі скорочення викидів вуглецю привабили до Брюсселя багатьох бізнесменів різного калібру. Вони активно пропонують власні ідеї як щодо вдосконалення наявних процесів, так і для розробки абсолютно нових технологій.
Про зусилля ЄС щодо фінансування екологічно чистих технологій та пов'язані з цим виклики розповідає Politico.
ЄС готується виділити 40 млрд. євро на проєкти зі скорочення викидів вуглекислого газу. Це один із кроків для досягнення кліматичної нейтральності до середини століття. У зв'язку з цим у коридорах влади ЄС зібралася ціла група підприємців, а також керівників великого бізнесу, які пропонують свої рішення і стверджують, що заслуговують отримати кошти на їхню реалізацію.
Наприклад, Штефан Боргас, генеральний директор багатомільярдної австрійської компанії RHI Magnesita, яка виробляє вогнетривкі матеріали для різних галузей промисловості, просуває свою ідею вловлювання і збереження вуглецевих викидів у твердій формі до того, як вони потраплять в атмосферу.
“Якщо це спрацює у великих масштабах, то ми зможемо декарбонізувати все: весь ланцюжок створення вартості й ланцюжок наших конкурентів”, – каже Боргас.
Він готовий вкласти в проєкт 50 мільйонів євро власних коштів, але для будівництва першого заводу потрібно вдвічі більше.
У квітні очільниця Єврокомісії з питань енергетики Кадрі Сімсон викроїла кілька годин у своїй поїздці до Австралії, щоб відвідати пілотну установку, яку Боргас будує разом із місцевим стартапом.
Інші підприємці так само зацікавили Брюссель своїми пропозиціями, але поки що не отримали за це фінансової винагороди. Так, ірландський Ecocem позиціонує себе як “низьковуглецевий” виробник цементу. Його ідея: “Якщо ми зменшимо використання одного виду клею у виробничому процесі, ми зможемо знищити половину вуглецевих викидів бетонної промисловості”. І ЄС може допомогти в цьому, стверджує компанія в рекламних матеріалах, зазначаючи, що Брюссель докладає “мало або майже жодних зусиль”.
А ось французький виробник акумуляторів Verkor вже отримав грант у розмірі 659 мільйонів євро для покриття витрат компанії на дослідження та розробки до кінця 2026 року. Мета компанії: за допомогою цифровізації та більш досконалих методів розробки виготовляти акумулятори для електромобілів прямо тут, у Євросоюзі.
Автори статті також зазначають, що процес подання заявки на отримання гранту від ЄС складний і тривалий, і це дає перевагу більшим компаніям із більшими ресурсами.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що ЄС має інвестувати 600 млрд євро в енергетичну інфраструктуру заради зеленого переходу.