Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів запустило бета-версію інформаційної системи управління відходами та почало роботу над оновленою версією з урахуванням наявних пропозицій бізнесу.
Користувачі зможуть надіслати пропозиції та зауваження щодо роботи системи, адже згодом всі підприємства повинні будуть її використовувати, повідомляє Міндовкілля.
Зазначається, що у відомстві презентували систему представникам бізнесу та громадськості.
“Інформаційна система є одним з “наріжних каменів” масштабної реформи, яка стартувала в Україні 9 липня із набранням чинності Законом “Про управління відходами". Наразі така система запущена у бета-версії, щоб кожен міг її протестувати та надати свої пропозиції і зауваження”, – сказав замміністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Власенко.
Він пояснив, що надалі в системі будуть працювати всі підприємства. Тому важливо зробити її дієвою та зручною.
Зазначається, що учасникам заходу продемонстрували як у інформаційній системі:
- вести облік відходів та подавати звітність;
- передати відходи від утворювача до оброблювача;
- отримати ліцензію на поводження із небезпечними відходами.
За словами директорки департаменту цифрової трансформації та електронних публічних послуг Міндовкілля Євгенії Попович, при розробці інформаційної системи міністерство вивчало досвід європейських країн. У міжнародній практиці в такі системи завантажують файли у форматі PDF, дані з яких далі калькулюють посадовці вручну. В Україні прагнуть автоматизувати всі процеси.
“Наша мета – чітка простежуваність кожної тонни відходів. Щоб не лише держава, але і мешканці населених пунктів, громадськість могли бачити, скільки утворено відходів на території, які тут є оброблювачі, які операції проведено з відходами. У світі наразі немає такої практики, Україна її започаткує”, – наголосила Попович.
Заступник директора департаменту цифрової трансформації та електронних публічних послуг Міндовкілля Віталій Білоусов розповів, що відомство розробляє підсистему реєстрів, щоб відслідковувати всі дії утворювачів, перевізників та оброблювачів відходів.
“У новій вдосконаленій версії системи, суб’єкти господарювання додатково не будуть створювати жодних документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще надаватиме підказки, який дозвіл необхідно отримати, коли підписати звітність тощо”, – пояснив він.
За його словами, версія 2.0 також передбачатиме й функціонал для контролю за рухом відходів з боку Держекоінспекції та громадськості, обласних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Зазначається, що систему розробляють за підтримки Міністерства цифрової трансформації та міжнародних партнерів проєкту USAID/UK aid "Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS", проєкту APENA2.
Нагадаємо, українських підприємців закликали підготуватися до змін, що несе Закон №2320-IX "Про управління відходами", зокрема провести декілька попередніх етапів.
Раніше ЕкоПолітика аналізувала, що з набуттям чинності нового закону змінилося у галузі управління відходами і чи зможе Україна подолати сміттєву навалу.