В Україні скоротять процедуру отримання довкіллєвого дозволу: всі деталі

В Україні скоротять процедуру отримання довкіллєвого дозволу: всі деталі

Катерина Бєлоусова

Компетентні органи мають надати свої висновки та пропозиції протягом 35 днів після початку громадського обговорення

В Україні процедура видачі інтегрованого довкіллєвого дозволу, триватиме 65 днів за принципом paperless.

Отримання такого дозволу передбачає законопроєкт №6004-д "Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля" (“Про промислове забруднення”), написав у своїй колонці на Економічній правді координатор проєкту GIZ "Найкращі технології та методи управління (НДТМ) в Україні" Андрій Гунько.

Він розповів, що принцип paperless мінімізує контакти з чиновниками та кількість паперових документів, а також робить процедуру публічною. Видача дозволу відбуватиметься на платформі "ЕкоСистема" у достатньо швидких термінах, без урахування строку попереднього розгляду заяви. Адже, наприклад у Чехії процедура триває близько 185 днів.

Зазначається, що на першому етапі процедури оператор промислової установки подає заяву до дозвільного органу. Заява заповнюється онлайн і є уніфікованою для всіх підприємств. Під час заповнення оператор зможе отримати консультацію дозвільного органу та матиме час усунути всі невідповідності та недоліки у заяві до початку її громадського обговорення та розгляду.

Гунько пояснив, що після цього паралельно відбувається процес громадського обговорення та консультацій з компетентними органами. Відомства мають протягом 35 днів від початку громадського обговорення надати свої висновки та пропозиції до умов інтегрованого довкіллєвого дозволу. 

До компетентних органів належать відомства, які адмініструють сфери:

  • управління відходами;
  • водного господарства;
  • охорони атмосферного повітря;
  • надзвичайних ситуацій;
  • енергозбереження;
  • охорони здоров’я;
  • Державна екологічна інспекція. 

Експерт додав, що строки громадського обговорення та консультацій враховують можливість для компетентних органів використовувати результати громадського обговорення. Також дозвільний орган та оператор можуть скликати узгоджувальну нараду.

epravda.com.ua

Гунько наголосив, що така нарада проводиться у період, відведений дозвільному органу для видачі інтегрованого довкіллєвого дозволу. Її проведення не уповільнюватиме процедуру та не збільшуватиме її тривалість. 

“Інтегрований довкіллєвий дозвіл або рішення дозвільного органу про відмову у видачі інтегрованого довкіллєвого дозволу відразу стають доступними онлайн”, – сказав він.

Зазначається, що в ЄС НДТМ в рамках Директиви 96/61/ЄС про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення використовують з 1996 року. Це дозволило забезпечити високий рівень захисту здоров’я людей та довкілля. З 2004 року підприємства Європи покращили показники енергоефективності та зменшили викиди:

  • діоксиду сірки – на 77%;
  • оксиду азоту – на 49%;
  • пилу – на 81%.

“Це той ефект, якого ми хочемо досягти в Україні – повоєнне відновлення промисловості та економіки без зростання викидів забруднюючих речовин та парникових газів”, – підкреслив Гунько.

Варто зазначити, що попри низку позитивних аспектів, скорочення термінів процедури не викорінить проблему корупції, а також не зменшить забруднення від комунальних підприємств, масштаби нелегальних рубок та стихійних звалищ.

Нагадаємо, парламентський Комітет з питань екологічної політики та природокористування рекомендував Верховній Раді прийняти до голосування та в цілому законопроєкт №6004-д “Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров’я довкілля” (“Про промислове забруднення”).

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, законопроєкт “Про промислове забруднення” передбачає 12-річний період на модернізацію всіх існуючих промислових установок, зокрема рік на введення законопроєкту в дію, 4 роки – на запровадження норм НДТМ та 7 – на модернізацію.

Читайте також
Раді вдруге рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д “Про промзабруднення”
Раді вдруге рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д “Про промзабруднення”

Також Верховній Раді рекомендували прийняти в другому читанні та в цілому законопроєкт №8223 “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”

Екокомітет повторно розгляне законопроєкт “Про промислове забруднення”: порядок денний
Екокомітет повторно розгляне законопроєкт “Про промислове забруднення”: порядок денний

Законопроєкт №6004-д передбачає модернізацію всіх існуючих промислових установок

Раді рекомендували прийняти законопроєкт "Про промислове забруднення" у другому читанні
Раді рекомендували прийняти законопроєкт "Про промислове забруднення" у другому читанні

Законопроєкт не закладає фінансові механізми для впровадження НДТМ

Раді вдруге рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д “Про промзабруднення”
Раді вдруге рекомендували прийняти законопроєкт №6004-д “Про промзабруднення”

Також Верховній Раді рекомендували прийняти в другому читанні та в цілому законопроєкт №8223 “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”