В ПАЕУ назвали ключові законодавчі зміни щодо стратегічної екооцінки shutterstock

В ПАЕУ назвали ключові законодавчі зміни щодо стратегічної екооцінки

Катерина Бєлоусова

Інформація, внесена до Єдиного реєстру СЕО, є публічною та відкритою

Фахівці Професійної асоціації екологів України (ПАЕУ) назвали ключові позиції, запропоновані законопроєктом №5159 "Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку здійснення стратегічної екологічної оцінки".

Документ пропонує створення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки (СЕО) та його сумісність з іншими інформаційно-комунікаційними системами, вдосконалює інформування громадськості та запроваджує відповідальність за порушення СЕО, повідомляє Офіс сталих рішень.

В матеріалі пояснили, що Єдиний реєстр СЕО – це єдина інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує створення, перегляд, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері стратегічної екологічної оцінки. 

Такий реєстр буде сумісним та матиме інформаційну взаємодію у режимі реального часу з іншими електронними інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, зокрема з Єдиним реєстром з оцінки впливу на довкілля, містобудівним кадастром, Державним земельним кадастром тощо. 

Автори пояснили, що до Єдиного реєстру СЕО вносяться:

  • заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та повідомлення про її оприлюднення;
  • проєкт документа державного планування, звіт про стратегічну екологічну оцінку та повідомлення про оприлюднення зазначених документів;
  • зауваження і пропозиції громадськості, довідка про громадське обговорення;
  • зауваження і пропозиції органів виконавчої влади, довідка про консультації;
  • затверджений документ державного планування (крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом) та рішення про його затвердження;
  • інформація щодо транскордонних консультацій (у разі їх проведення);
  • результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, зокрема для здоров’я населення, інформація про не передбачені звітом про СЕО негативні наслідки виконання документа державного планування для довкілля та про заходи, вжиті для їхнього усунення;
  • рекомендації щодо необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, та рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки таких змін.

В матеріалі наголосили, що інформація, внесена до цього реєстру, є публічною та відкритою. Вільний доступ до неї забезпечується через мережу Інтернет.

Автори підкреслили, що для інформування громадськості замовник протягом п’яти робочих днів з дня затвердження документа державного планування розміщує на своєму офіційному вебсайті та вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки затверджений документ державного планування (крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом), рішення про його затвердження, заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування.

Вони також додали, що замовник у межах компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, зокрема для здоров’я населення, один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному вебсайті, вносить до Єдиного реєстру СЕО та, у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, вживає заходів для їх усунення.

В матеріалі підкреслили, що правопорушеннями у сфері стратегічної екологічної оцінки є:

  • нездійснення стратегічної екологічної оцінки;
  • порушення процедури СЕО;
  • неврахування результатів стратегічної екологічної оцінки під час затвердження документів державного планування.

Такі порушення є підставою для:

  • скасування рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про затвердження документів державного планування, визнання документів державного планування недійсними;
  • відмови у погодженні та затвердженні проєктів документів державного планування;
  • відмови у погодженні встановлення та зміни цільового призначення земельних ділянок, а також меж населених пунктів, що здійснюються на підставі або з урахуванням відповідних документів державного планування.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Верховна Рада України 3 листопада схвалила у другому читанні урядовий законопроєкт №5159 "Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження відповідальності за порушення порядку здійснення стратегічної екологічної оцінки".

Читайте також
Перший квартал року: що зробили в Міндовкіллі для реформи галузі охорони довкілля
Перший квартал року: що зробили в Міндовкіллі для реформи галузі охорони довкілля

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів провело чимало роботи, але корупційні ризики залишились

Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ
Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ

Законопроєкт скасовує процедуру ОВД для суцільних санітарних рубок для ділянок менше ніж 10 гектарів

Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”
Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”

Прийняття такого закону є частиною євроінтеграційних зобов'язань України