В Індії “набирає обертів” галузь переробки старих авто

В Індії “набирає обертів” галузь переробки старих авто

Катерина Бєлоусова

Очікується, що виробництво брухту з відпрацьованих авто сягне 4,6 млн тонн у 2023 фінансовому році та 7,30 млн тонн до 29-30 років

Уряд Індії схвалив 86 заявок на реєстрацію підприємств з утилізації та переробки транспортних засобів (RVSF), з яких 43 вже працюють, а решта – має почати роботу найближчим часом.

За останні 6-7 місяців кількість зареєстрованих пунктів утилізації транспортних засобів зросла більш ніж на 50%, повідомляє SteelMint.

Зазначається, що в Індії національну політику утилізації транспортних засобів запровадили у серпні 2021 року, яка набула чинності у серпні 2022. Вона спрямована на поступове виведення з експлуатації непридатних транспортних засобів, що забруднюють навколишнє середовище, і сприяння циркулярній економіці. 

steelmint.com

Так пасажирський транспорт віком понад 20 років та комерційний, віком понад 15 років, має пройти тест на придатність та інтенсивність викидів. Без цієї процедури авто втратять реєстрацію та будуть рекомендовані до утилізації.

За даними Міністерства автомобільного транспорту та автомобільних доріг за серпень-грудень 2022 року надійшло 372 заявки на утилізацію транспортних засобів, з яких прийнято 354. У 2023 році цей показник склав 20 821 заявка, з яких прийнято 19 398.

В матеріалі розповіли, що така ініціатива пропонує власникам автомобілей певні стимули, зокрема:

  • вартість брухту від старого автомобіля, що надається центром утилізації, становить 4-6% від ціни нового автомобіля в салоні;
  • пільга на транспортний податок у розмірі до 25% для нетранспортних транспортних засобів та до 15% для транспортних;
  • звільнення від сплати реєстраційного збору при купівлі нового транспортного засобу за депозитний сертифікат (CD);
  • автовиробникам рекомендовано надавати 5% знижку на купівлю нового транспортного засобу за депозитний сертифікат.

Наголошується, що індійська промисловість транспортних засобів з вичерпаним терміном експлуатації (ELV) повільно стає офіційним, автоматизованим і механізованим сектором із появою виробників комплектного обладнання. Наразі в країні працюють два заводи, що підтримуються OEM:

  • Mahindra CERO з поточною потужністю близько 50 000 автомобілів на рік. До 2025 року компанія планує розширити потужності до понад 600 000 одиниць у 25 різних містах;
  • Maruti Suzuki Toyotsu India – близько 25 000 автомобілів на рік.

Окрім цього, Tata Motors планує побудувати два заводи з потужністю переробки 35 та 36 тисяч авто на рік. 

Зазначається, що у 2021 році в Індії вироблено близько 26,5 млн тонн брухту чорних металів, з яких 30% припадало на відпрацьовані транспортні засоби, тобто близько 8 млн тонн. За прогнозами, виробництво брухту чорних металів в Індії з ELV досягне:

  • 4,6 млн тонн у 2023 фінансовому році;
  • 5,3 млн тонн до 24-25 фінансових років;
  • 7,3 млн тонн до 29-30 фінансових років.

Очікується, що до 2030 року переробка ELV охопить до 30% побутового брухту.

Варто зазначити, що в Україні відсутня політика та необхідна інфраструктура для переробки відпрацьованих транспортних засобів. Проєкт нацплану управління відходами до 2033 року передбачає формування державної політики у річний строк після прийняття закону №2320-IX “Про управління відходами” (чинний з 9 липня 2023 року). Створення необхідної інфраструктури для збирання та переробки таких авто заплановано на 2024-2030 роки.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, за оцінками Інституту досліджень авторинку, станом на 2021 рік, українці перестають регулярно експлуатувати близько 600 тисяч автомобілів. Однак де і як вони "завершують" своє життя – невідомо. 

Читайте також
В ЄС оцінили свої успіхи у запровадженні циркулярної економіки
В ЄС оцінили свої успіхи у запровадженні циркулярної економіки

За словами аналітиків, матеріальні потоки в ЄС ще не є повністю циркулярними

ЄС далекий від досягнення своєї мети – подвоїти рівень циркулярності до 2030 року, – Шейх
ЄС далекий від досягнення своєї мети – подвоїти рівень циркулярності до 2030 року, – Шейх

Серед причин – лінійне мислення споживачів і бізнес-лідерів

Український бізнес уже впроваджує принципи циркулярної економіки
Український бізнес уже впроваджує принципи циркулярної економіки

У компанії стверджують, що напрям має значні перспективи